ایران پرسمان
آغاز کارآزمایی بالینی روی نانوواکسن ضدکرونا در استرالیا
جمعه 2 خرداد 1399 - 21:52:11
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / در چند ماهه گذشته محققان بسیاری در صدد ساخت واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا برآمده اند. یکی از شرکت‌های توسعه دهنده واکسن ضدکرونا، با همکاری یکی از آزمایشگاه‌های بسیار معتبر استرالیا، کارآزمایی بالینی روی واکسن ضدکرونا را آغاز کرد. این واکسن حاوی نانوذرات پروتئینی است.
آزمایشگاه 360بیولبز (360biolab) اولین کارآزمایی بالینی واکسن ضدویروس کرونا را در استرالیا پشتیبانی می‌کند. شرکت نواواکس تولید کننده این واکسن است که اولین آزمون بالینی خود را در استرالیا با همکاری آزمایشگاه بیولبز انجام می‌دهد.
این آزمایشگاه استرالیایی برای آنالیز نمونه‌های آزمایشی در کارآزمایی بالینی واکسن حاوی نانوذرات پروتئینی نوترکیب شده ویروس کرونا موسوم به NVX -CoV2373 را انجام می‌دهد. با توجه به ماهیت و حساسیت آرایه‌های مورد استفاده در این کارآزمایی بالینی، نیاز به زیرساخت‌های زیست‌ایمنی مناسب است. این آزمایشگاه با داشتن دانشمندان بسیار با تجربه‌ای که در بخش زیست‌ایمنی سطح 2 و سطح 3 دارد، برای انجام این کارآزمایی مناسب است. همچنین این آزمایشگاه از منابع و محیط ایده‌آل برای این کارآزمایی برخوردار است.
گرگوری گلن، مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت نواواکس می‌گوید: «ما از این که سازمانی با اعتبار و توانایی بالا نظیر بیولبز را انتخاب کردیم و آنها نیز موافقت کردند که با ما همکاری کنند، خوشحالیم. ما اطمینان داریم که بیولبز نتایج را به موقع و به‌صورت مناسبی ارائه خواهد داد.»
آزمایشگاه بیولبز تنها آزمایشگاه خدمات بالینی معتبر است که اعتبارنامه ایزو را دریافت کرده و در حال حاضر روی ویروس کووید 1 کار می‌کند. از این رو، درخواست‌های متعددی از سراسر جهان برای همکاری و انجام کارآزمایی بالینی روی ویروس کووید19 به این آزمایشگاه داده شده‌است.
فاز اول کارآزمایی بالینی روی ویروس کووید19 ماه می آغاز خواهد شد
این آزمایشگاه در زمینه تشخیص ویروس تنفسی دارای تجارب ارزنده‌ای بوده و زیرساخت‌های کلینیکی مناسبی نیز دارد. این موارد موجب شده تا نتایج ارائه شده توسط این تیم تحقیقاتی بسیار با کیفیت باشد. پیش‌بینی می‌شود که فاز اول کارآزمایی بالینی روی ویروس کووید19 ماه می آغاز شده و نتایج تست‌های ایمنی نیز نیز در ماه ژوئیه انجام شود.
کشور استرالیا به دلیل مشوق‌های مالیاتی برای کارهای تحقیقاتی، داشتن مراکز ارائه دهنده داده‌های با کیفیت و همچنین وجود شرایط مناسب برای تسریع فرآیندهای اداری، جای بسیار مطلوبی برای انجام کارآزمایی‌های بالینی است.
لازم به ذکر است که تاکنون هیچ روش درمان قطعی برای مبارزه با ویروس کرونا کشف نشده است و کشورهای مختلف از ترکیب روش های مختلف که در گذشته برای مقابله با ویروس هایی همچون مالاریا استفاده می شده است استفاده می کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143872/آغاز-کارآزمایی-بالینی-روی-نانوواکسن-ضدکرونا-در-استرالیا
بستن   چاپ