ایران پرسمان
پکن: هیچ کشوری حق مداخله در لایحه امنیتی هنگ کنگ را ندارد
شنبه 3 خرداد 1399 - 09:07:57
ایران پرسمان - ایرنا / در شرایطی که نمایندگان کنگره ملی خلق چین روی بررسی لایحه قانون امنیتی برای هنگ کنگ متمرکز شده اند ، یک سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که هیچ کشوری حق ندارد در این لایحه و مسایل داخلی منطقه مداخله کند.
"جائو لی جیان" روز شنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن به خبرنگاران گفت: لایحه امنیتی هنگ کنگ جزو «مسایل داخلی چین» است و کسی حق ورود به آن را ندارد.
لایحه مذکور تقدیم مجلس چین شده است تا بر اساس آن در خصوص «تضمین شرایط حقوقی و بهبود ساختارهای قضایی و قانونی هنگ کنگ» اقداماتی صورت گیرد.
وی با اشاره به اظهارات شماری از سیاستمداران آمریکایی در مخالفت با این لایحه گفت: مساله امنیت ملی، کانون توسعه و رشد یک کشور محسوب می شود و هرگز کشورها به فعالیت هایی که امنیت ملی را به خطر بیندازد اجازه نمی دهند.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که چین از حق حاکمیت ملی، امنیت و رشد خود و «اصل یک چین» حفاظت می کند و مخالف مداخله بیگانگان در امور هنگ کنگ است.
این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که آمریکا براساس پیمان حقوق بشر و دموکراسی که در سال 2019 میلادی برای هنگ کنگ تصویب کرده است ، به دنبال یافتن مواردی از نقض حقوق بشر است تا بتواند برمبنای آن مسئولان چینی را مورد تحریم قرار دهد.
همزمان وزیر خارجه آمریکا گفته است اقداماتی که چین در حال اجرای آن است ظاهرا خودمختاری عالی هنگ کنگ را نقض می کند و واشنگتن در حال بررسی این مساله است.
لایحه قانونی امنیت ملی هنگ کنگ راه مبارزه قانونی با فعالیت های تروریستی، انشعاب طلبانه و پیگرد افرادی که مرتکب این اقدامات شده اند را هموار می کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143911/پکن--هیچ-کشوری-حق-مداخله-در-لایحه-امنیتی-هنگ-کنگ-را-ندارد
بستن   چاپ