ایران پرسمان
پوتین زمان آغاز موج دوم کرونا را اعلام کرد
شنبه 3 خرداد 1399 - 09:50:24
ایران پرسمان - ایرنا / رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش باید برای موج دوم شیوع کرونا در پاییز آینده آماده شود.
به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز جمعه در جریان نشستی با حضور مقام های ستاد مبارزه با کرونا در روسیه و شماری از متخصصان و پزشکان روس که در فرمت کنفرانس ویدئویی برگزار شد از وزارت بهداشت این کشور خواست برای موج دوم احتمالی انتشار ویروس کرونا در ماه های اکتبر و نوامبر آماده شود.
پوتین با این دیدگاه که باید پس از پایان شیوع کرونا در روسیه به احیا و تقویت امکانات مراکز پزشکی و درمانی این کشور پرداخت موافقت کرد.
وی افزود: می خواهم توجه همکاران بویژه وزیر بهداشت (روسیه) را به این مساله جلب کنم که باید برای وضعیتی آماده شد که در حالی که بتدریج از محدودیت ها و قرنطینه خارج می شویم به فکر آماده شدن برای موج بعدی و احتمالی شیوع کرونا باشیم.
پوتین همچنین وزیر بهداشت روسیه را موظف کرد که بررسی کند به چه تعداد تخت ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان های این کشور نیاز وجود دارد.
وی گفت که در هر صورت باید تعدادی تخت به صورت رزرو وجود داشته باشد.
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه در بیمارستان ها و مراکز درمانی روسیه 291 هزار و 165 تخت برای مداوای بیماران کرونایی وجود دارد که در زمان حاضر 66 درصد استفاده می شود.
وی با بیان اینکه برنامه برای مجهز کردن همه تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونا به دستگاه تنفس مصنوعی هنوز بطور کامل اجرا نشده است اظهار داشت: 91.8 درصد تخت هایی که برای مداوای بیماران کرونایی اختصاص یافته است مجهز به دستگاه تنفس مصنوعی هستند.
در زمان حاضر روسیه پس از آمریکا، از نظر شمار افراد مبتلا به کرونا دومین جایگاه را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است؛ 326 هزار و 448 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 99 هزار و 829 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 249نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143941/پوتین-زمان-آغاز-موج-دوم-کرونا-را-اعلام-کرد
بستن   چاپ