ایران پرسمان
سرمقاله حمایت/ رژیم صهیونیستی در چنبره سقوط
شنبه 3 خرداد 1399 - 10:37:57
ایران پرسمان - حمایت / « رژیم صهیونیستی در چنبره سقوط » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر اصغر زارعی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس، شامل سرفصل‌های بسیار محوری و مهمی بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت. «مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی»، «اداره فلسطین از طریق همه‌پرسی» و «ضرورت نابودی اسرائیل»، سه موضوع مهمی هستند که در بیانات ایشان مطرح شد و نکات ذیل در این خصوص، قابل‌تأمل به نظر می‌رسند.
1. برگزاری همه‌پرسی به‌منظور حل مسئله فلسطین اولین بار از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1380 طی رزمایش صدهزارنفری بسیجیان در قالب یک طرح چهار مرحله‌ای مطرح گردید. هشت سال پیش، مجدداً این موضوع در شانزدهمین نشست سران جنبش غیرمتعهدها مطرح و در سال گذشته به‌عنوان یک سند بین‌المللی برای دبیر کل سازمان ملل متحد نیز ارسال شد تا در اختیار اعضای شورای امنیت قرار گیرد.
در سخنرانی نهم شهریورماه سال 91، مقام معظم رهبری تصریح کردند: «ما راه‌حلی عادلانه و کاملاً دموکراتیک را پیشنهاد کرده‌ایم: همه فلسطینی‌ها، چه ساکنان کنونی آن و چه کسانی که به کشورهای دیگر رانده‌شده و هویت فلسطینی خود را حفظ کرده‌اند، اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی، در یک همه‌پرسی عمومی، با نظارتی دقیق و اطمینان‌بخش شرکت کنند و ساختار نظام سیاسی این کشور را انتخاب نمایند و همه فلسطینیانی که سال‌ها رنج آوارگی را تحمل کرده‌اند، به کشور خود بازگردند و در این همه‌پرسی و سپس تدوین قانون اساسی و انتخابات، شرکت نمایند.
آنگاه صلح برقرار خواهد شد.» بر این مبنا، طرح جمهوری اسلامی برای برون‌رفت از اوضاع بغرنج فلسطین، مبتنی بر اصل حق تعیین سرنوشت و بازگشت همه آوارگان فلسطینی به سرزمین خود است و کاملاً قابلیت اجرا دارد. این ساز و کار از طریق برگزاری رفراندوم و مشارکت مردم اصیل و اصلی فلسطین اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان آغازشده، سپس نظام سیاسی مورد انتخاب مردم تشکیل و نهایتاً درباره ساکنین فعلی فلسطین اشغالی که از سایر مناطق دنیا به این منطقه مهاجرت کرده‌اند، تصمیم‌گیری می‌شود.
2. نکته قابل‌تأمل دراین‌باره، مخالفت کشورهای به‌اصطلاح متمدن اروپایی با این فرایند است. در آستانه روز قدس، کشورهای اروپایی و وزیر خارجه آمریکا به طرح مردم‌سالارانه منتشرشده در پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری اعتراض کردند، حال‌آنکه این طرح بر قواعد دموکراسی، کاملاً مبتنی و سازگار است.
قابل‌ملاحظه اینکه یکی از پایه‌های مشروعیت غرب، مردم‌سالاری است ولی وقتی به فلسطین می‌رسند، این نسخه را مضر می‌دانند و در مقابل، از «معامله قرن»، حمایت می‌کنند! آنچه از شواهد و قرائن به دست می‌آید حاکی از این حقیقت است که معامله قرن علی‌رغم همه تمهیدات و تشویق‌های آمریکا که با تبلیغات بی‌سابقه‌ای نیز همراه بود، همچون جنینی نارس، مرده به دنیا آمد و همراهی اروپا و ارتجاع منطقه با آن نیز نتوانست موفقیت آن را تضمین کند. حتی در برخی از گزارش‌های خبری آمده بود که وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی، به صهیونیست‌ها درباره تبعات اجرای یک‌جانبه الحاق کرانه باختری به‌عنوان گام مهم معامله قرن هشدار داده بود. از سوی دیگر، مخالفت علنی رهبران مقاومت و عدم استقبال افکار عمومی جهان، مهر تأییدی بر ناکامی کاخ سفید در این خصوص به شمار می‌آید و شاهدیم که طرح ایران با اقبال گسترده عمومی در سراسر جهان مواجه شده است.
3. افزون بر این، آمریکا از طریق پروپاگاندا و تبلیغات امپراتوری دروغ خود می‌کوشد چنین القا کند که پیشنهاد همه‌پرسی ایران، پس از برجام مطرح‌شده و حاکی از واگرایی جمهوری اسلامی از آرمان قدس شریف است. این در حالی است که ایران از دو دهه پیش، این راهکار مترقی را پیشنهاد کرده است، ضمن اینکه موضوع رفراندوم، به معنی مماشات با صهیونیست‌ها و کنار گذاشتن هدف نابودی این رژیم جعلی نیست. ازاله ویروس صهیونیسم از سرزمین‌های اشغالی، از طریق این رفراندوم ممکن است و توان دفاعی – تهاجمی کشورمان، برای جلوگیری از ندانم‌کاری اسرائیل و ضامن اقتدار مقاومت خواهد بود. صهیونیست‌ها برای رد گم کردن و مقابله با این راه‌حل عقلانی و دموکراتیک که به‌طور حتم، طومار حیات آن‌ها را در هم خواهد پیچید، وانمود می‌کنند جمهوری اسلامی، یهودستیز است و به همین دلیل، نابودی اسرائیل را تبلیغ می‌کند. حال‌آنکه مبارزه ابدی ایران با صهیونیسم کاملاً با یهودستیزی مغایر است، چراکه یهودیان در ایران از آزادی مذهبی و نماینده قانونی در مجلس شورای اسلامی برخوردارند.
4. جنبش‌های مقاومت اکنون در اوج آمادگی و توانمندی برای دفاع مؤثر از آرمان قدس شریف در برابر شرارت‌های رژیم جعلی اسرائیل قرار دارند و در مواجهه با حملات اشغالگران، آن‌ها هستند که زمان پایان نبرد را تعیین می‌کنند. در چنین شرایطی که دشمن، قافیه را در عرصه نظامی و سیاسی باخته، مصرانه به دنبال عادی‌سازی روابط با برخی از رژیم‌های عربی است. لطیفه ماجرا اینجاست که عربستان، مبدع و آغازگر این رابطه بود و شاید برخی گمان کنند موضوع عادی‌سازی روابط، اتفاقی جدید و مربوط به چند سال اخیر است، حال‌آنکه طبق یک سند تاریخی، آل سعود در آوارگی و مصیبت‌های ملت فلسطین، نقشی ویرانگر داشتند و اگر همراهی خاندان سعودی نبود، ای‌بسا انگلیس و رژیم صهیونیستی قادر به انجام این جنایت علیه بشریت نبودند. ملک «عبدالعزیز آل سعود»، مؤسس پادشاهی عربستان بیش از هفت دهه پیش در نامه‌ای به نماینده انگلیس اینگونه از کیسه ملت‌های مسلمان حاتم‌بخشی کرد: «من سلطان عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل السعود، هزار بار در مقابل سر پرسی کوکس نماینده بریتانیای عظمی اقرار و اعتراف می‌کنم که از سوی من هیچ مانعی برای تقدیم فلسطین به یهودیان بیچاره یا دیگران نیست و موضع من همیشه همان موضع بریتانیاست.»
رژیم صهیونیستی که در سال‌های 1956 و 1967 در نبرد با بیش از 10 کشور عربی پیروز میدان شده بود و به دنبال تحقق رؤیای نیل تا فرات بود، با شکل‌گیری انتفاضه فلسطینی‌ها زمین‌گیر شد و خروج مفتضحانه از جنوب لبنان در سال 2000، آغازی بر دومینوی شکست‌های اسرائیل بود. تقلای صهیونیست‌ها برای گریز از بحران مشروعیت و ایجاد سپری دفاعی از طریق همراه سازی و اقناع افکار عمومی کشورهای عربی به‌منظور چند روز حیات بیشتر از رهگذر عادی‌سازی روابط، در واقع، آخرین تلاش اشغالگران پس از تجربه سریال‌های رسواکننده ناکامی در برابر مقاومت به شمار می‌آید. این دست‌وپا زدن‌ها اما محکوم به شکست است و اسرائیل در آینده‌ای نه‌چندان دور، از مناسبات بین‌المللی ازاله و محو خواهد شد، ان‌شاءالله.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143955/سرمقاله-حمایت--رژیم-صهیونیستی-در-چنبره-سقوط
بستن   چاپ