ایران پرسمان
قول روسیه برای ممانعت از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
شنبه 3 خرداد 1399 - 11:24:16
ایران پرسمان - تسنیم / معاون وزیر خارجه تأکید کرد که مسکو تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، پس از ماه اکتبر (اواخر مهر ماه)، انجام خواهد داد و بعید است که چنین محدودیتی پس از این تاریخ وجود داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور همه اقدامات لازم به منظور جلوگیری از تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران پس از 18 اکتبر سال 2020 (28 مهر ماه) انجام خواهد داد.
در این تاریخ، به اصطلاح تحریم تسلیحاتی یا رژیم خاص مجوز برای ارسال سلاح‌های متعارف به ایران، همانطور که در قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل پیش بینی شده، منقضی خواهد شد.
ریابکوف گفت: دستورالعمل کنونی در زمینه صادرات سلاح به ایران، در واقع اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، ادامه یک رژیم محاصره تسلیحاتی علیه ایران است که قبل از تصویب قطعنامه 2231 در شورای امنیت وجود داشته است. همانطور که در این سند بیان شد و همانطور که از بحث‌های بی شمار درباره این موضوع مشخص شده است، روسیه مطمئناً تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که هیچ چیز دیگری پس از تاریخ 18 اکتبر (28 مهر) وجود نخواهد داشت.»
وی افزود: «من تصور نمی کنم که بعد از 18 اکتبر سال 2020 ، رژیم محدود کننده‌ای به هر شکل آن در زمینه صادرات سلاح به ایران، طبق هفت دسته‌بندی موجود از تسلیحات متعارف از سوی سازمان ملل متحد، وجود داشته باشد.»

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/143984/قول-روسیه-برای-ممانعت-از-تمدید-تحریم-تسلیحاتی-ایران
بستن   چاپ