ایران پرسمان
طراحی واکسن سرطان با استفاده از میکروکپسول‌های جدید
شنبه 3 خرداد 1399 - 13:03:01
ایران پرسمان - ایسنا / دانشمندان چینی با استفاده از میکروکپسول‌های جدید، نوعی واکسن برای مقابله با سرطان طراحی کرده‌اند.
ارائه فرمول‌های کارآمد ساخت واکسن با استفاده از مواد تایید شده و طراحی مبتکرانه می‌تواند روند بالینی ارائه آن را تسریع کند.
دانشمندان "آکادمی علوم چین" (CAS)، یک واکسن جدید برای هدف قرار دادن تومورهای سرطانی طراحی و ابداع کرده‌اند که با استفاده از میکروکپسول‌های "اسید پلی‌لاکتیک" (PLA) ساخته شده و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به صورت کارآمد فعال کند و به مهار رشد تومور بپردازد.
واکسن‌های سرطان که سیستم ایمنی را برای رد کردن سلول‌های سرطانی تحت کنترل درمی‌آورند، برای درمان تومور بسیار امیدوارکننده هستند.
این گروه پژوهشی در پروژه پیشین خود، واکسن‌هایی را برای هدف قرار دادن تومورهای سرطانی طراحی و ابداع کردند و کارآیی آنها را در چندین تومور متفاوت از جمله لنفوم، ملانوما و سرطان پستان نشان دادند.
پروفسور "ما گوانگویی" (Ma Guanghui)، سرپرست این پژوهش گفت: ما فرمول جدیدی را بر مبنای میکروکپسول‌سازی ارائه داده‌ایم که امکان ابداع واکسن‌هایی با کارآیی بالا را برای درمان سرطان فراهم می‌کند.
پژوهشگران در این پروژه، برای نخستین بار میکروکپسول‌هایی با قابلیت خودترمیمی را به کار گرفته‌اند که می‌توانند کارآیی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهند.
ویژگی خودترمیمی، به کارآیی میکروکپسول‌ها کمک می‌کند. میکروکپسول‌ها پس از واکسیناسیون، محیط ایمنی مطلوب را به وجود می‌آورند و توانایی مقابله با سرطان را افزایش می‌دهند.
پروفسور "وی وی" (Wei Wei)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این واکسن به خاطر داشتن اثرات سودمند می‌تواند استفاده از آنتی‌ژن و امکان نفوذ آن را بهبود ببخشد و سلول‌های ارائه دهنده آنتی‌ژن را فعال کند. به کارگیری انواع گوناگون آنتی‌ژن در مدل‌های متفاوتی از تومورها، به واکنش موثر سلول تی، مهار تومور احتمالی، اثرات ضد متاستاز و پیشگیری از عود کردن تومور پس از عمل منجر شد.
به گفته پژوهشگران، نتایج این آزمایش، بسیار موثر بوده‌اند و ارزش قابل توجهی در ابداع واکسن‌ و ایمنی‌درمانی سرطان خواهند داشت.
این پژوهش، در مجله "Science Advances" به چاپ رسید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144027/طراحی-واکسن-سرطان-با-استفاده-از-میکروکپسول‌های-جدید
بستن   چاپ