ایران پرسمان
آمریکا از کشته شدن دو سرکرده داعش در سوریه خبر داد
شنبه 3 خرداد 1399 - 13:51:52
ایران پرسمان - ایسنا / فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) از کشته شدن دو تن از سرکرده‌های مهم گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داد.
به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن و نیروهای سوریه دموکراتیک جان دو تن از سرکرده‌های داعش را در حمله‌ای به شرق سوریه در هفته گذشته گرفتند.
در بیانیه سنتکام همچنین آمده است، "احمد عیسی اسماعیل الزاوی" و "احمد عبد محمد حسن الجغیفی"، از سرکرده‌های مهم داعش در حمله مشترک نیروهای سوریه دموکراتیک و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به پایگاه اعضای این گروه تروریستی در استان "دیرالزور" در هفدهم ماه مه کشته شدند.
الزاوی معروف به ابو علی البغدادی، "والی داعش" در شمال بغداد بود. وی همچنین مسئول انتشار و تبلیغ دستورالعمل‌های تروریستی از سوی سرکرده‌های برجسته داعش به عناصر این گروه در شمال بغداد بود.
الجغیفی نیز معروف به "ابو عمار"، مسئول تدارکات و امدادرسانی‌ها به داعش و نیز مسئول تامین امنیت و انتقال تسلیحات و مواد منفجره و نیرو در سرتاسر عراق و سوریه بود.
در این بیانیه همچنین آمده است: "حذف" این دو سرکرده داعش، حملات آتی علیه غیرنظامیان بیگناه و شرکای امنیتی ما در تمامی منطقه را متوقف خواهد کرد و نیروهای همپیمان ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق و سوریه به حملات خود به منظور ممانعت از ظهور مجدد داعش ادامه می‌دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144043/آمریکا-از-کشته-شدن-دو-سرکرده-داعش-در-سوریه-خبر-داد
بستن   چاپ