ایران پرسمان
گروه جدیدی با نام "ثأر المهندس" در عراق اعلام موجودیت کرد
شنبه 3 خرداد 1399 - 14:40:29
ایران پرسمان - ایرنا / گروه ناشناس و جدیدی به نام "ثأر المهندس" (انتقام ابومهدی المهندس) امروز شنبه در عراق اعلام موجودیت کرد و طی بیانیه ای مسئولیت هدف قرار دادن پایگاه فکتوری بغداد و دو فروند بالگرد شینوک آمریکایی را بر عهده گرفت.
این گروه مدت کوتاهی پس از بیانیه اول خود مبنی بر حمله به دو هدف آمریکایی در عراق، ویدئو حمله موشکی به دو بالگرد شینوک با موشک های زمین به هوا را منتشر کرد .
این گروه که بر خود نام «تیپ انتقام المهندس» گذاشته، همراه با این حمله موشکی به بالگردهای آمریکایی، بخشی از سخنان ضبط شده شهید ابومهدی المهندس فرمانده پیشین الحشد الشعبی که در آن شروع حملات با رمز یا «زهرا (س)» را اعلام می کند، منتشر کرده است.
شهید المهندس از این رمز عملیات برای شروع حملات علیه گروه تروریستی داعش بهره می برد و حالا تیپ انتقام المهندس آن را به عنوان رمز حمله خود به آمریکایی ها به کار برده است.
پیشتر تیپ انتقام المهندس در بیانیه ای گفته بود که نوار ویدئویی دو حمله به مواضع آمریکایی را در عراق به زودی پخش می کند.
این گروه ناشناس ادعا کرده است که در ششم ماه می (17 اردیبهشت 99) به پایگاه «فکتوری» آمریکایی ها در داخل فرودگاه بین المللی بغداد حملات کاتیوشایی داشته و با دقت راکت های کاتیوشا به اهداف اصابت کرده اند.
ثار المهندس همچنین اضافه کرده است که حمله به دو بالگرد آمریکایی در 14 آوریل گذشته (29 فروردین 99) اتفاق افتاده است.
این گروه گمنام به تلفات احتمالی در صفوف نیروهای آمریکایی و خسارت های مادی ناشی از این حملات موشکی اشاره نکرده اما مدعی شده است که تمامی حملات با دقت به اهداف اصابت کرده است.
پیش از این نیز گروه های ناشناس دیگر موسوم به «اصحاب الکهف» و «عصبه الثائرین» در عراق در طول ماه های اخیر دست به حملات به مواضع و نیروهای آمریکایی زده اند.
این گروه ها که هنوز هویت واقعی آنها مشخص نیست، همگی مدعی هستند که برای انتقام خون سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مواضع آمریکایی را هدف قرار می دهند.
این گروه ها اضافه کرده اند که تا خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق به حملات خود ادامه می دهند.
نیروهای آمریکایی در عراق در اقدامی جنایتکارانه به دستور «دونالد ترامپ» بامداد جمعه 13 دی 98 در حومه فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت عراق، سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را ترور کردند. از آن هنگام کنترل اوضاع امنیتی برای مسئولان امنیتی و نظامی عراق به شدت دشوار شده است. هنوز کسی از ماهیت این گروه ها که به پایگاه های آمریکا حمله می کنند، اطلاعات کامل و جامعی ندارد. اما حقیقتی که قابل لاپوشانی نیست اینکه از همان هنگام ترور ناجوانمردانه سرداران جنگ علیه تروریسم (سردارسلیمانی و ابومهدی المهندس) گروه تروریستی داعش نیز جان دوباره گرفته و یک سلسله عملیات تروریستی نسبتا سنگین را در 4 تا 5 استان عراق طراحی و اجرا کرده است که طی آن تعدادی از نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق به شهادت رسیده اند.
کارشناسان عراقی علت همه این تحولات را سیاست های تنش آفرین آمریکایی ها در منطقه و بخصوص در عراق می دانند و اعتقاد دارند با خروج نظامیان آمریکایی از این کشور کار پاکسازی عراق از داعش و سایر گروه های تروریستی به مراتب راحتتر خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144061/گروه-جدیدی-با-نام-"ثأر-المهندس"-در-عراق-اعلام-موجودیت-کرد
بستن   چاپ