ایران پرسمان
تازه‌های نشر/ کتاب دیگری از «الیف شافاک» در ایران!
شنبه 3 خرداد 1399 - 14:40:45
ایران پرسمان - فارس / شمعدانی، دختربچه‌ای باهوش و کنجکاو است که کتاب خواندن را خیلی دوست دارد. او با خودش فکر می‌کند که فهماندن بعضی چیزها برای بزرگترها چقدر سخت است. یکی از چیزهایی که شمعدانی خیلی دوست دارد کتاب اطلسی است که پدرش برای او خریده و همیشه آن را همراه خود دارد.
در اطلس تصویر کشورهایی را می‌بیند که خیال دارد در بزرگی به آن‌جاها سفر کند. در مقایسه با هم سن و سالانش بیشتر به طبیعت علاقه‌مند است و فکر می‌کند که انسان‌ها باید نسبت به محیط زندگیشان بیشتر احساس مسئولیت داشته باشند. این موضوع که بزرگترها خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنند، تمیز نگه داشته ولی شهر و خیابان‌ها را کثیف می‌کنند برای او قابل درک نیست.
انتشارات قدیانی رمان نوجوان دختری به نام شمعدونی آدامسی را در 128 صفحه، تیراژ 1100 نسخه با قیمت 16000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.
گفتنی است، در حالی این کتاب در ایران ترجمه شده که چندی پیش در بخش کتاب‌های بزرگسال این نویسنده «10 دقیقه و 38 ثانیه در این دنیای عجیب»، «ناپاک‌زاده استانبول» و «شرم» نیز لغو مجوز شده بود.
اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در اطلاعیه‌ای خطاب به توزیع‌کنندگان و کتاب‌فروشان خبر داد: طبق اطلاع واصله، کتابِ «ناپاک‌زاده استانبول» نشر «آسیم» و نشر «فرهنگ نشرنو» و کتاب «شرم» نشر «نیماژ» و نشر «مروارید» لغو مجوز شده است، مراتب برای اطلاع و پیشگیری از هرگونه پیگرد احتمالی حاصل از خرید و فروش آن به اطلاع می‌رسد.«ناپاک‌زاده استانبول» و «شرم» نام‌های متفاوت یک کتاب است که با ترجمه‌های مختلف منتشر شده‌اند.
پیش از این کتاب دیگر شافاک با عنوان «10 دقیقه و 38 ثانیه در این دنیای عجیب» نیز لغو مجوز شده بود و کتاب شرم در حالی لغو مجوز شده است که در انتشارات آسیم به چاپ چهارم رسیده بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144066/تازه‌های-نشر--کتاب-دیگری-از-«الیف-شافاک»-در-ایران!
بستن   چاپ