ایران پرسمان
خیز آمریکا برای فروش سلاح به امارات
شنبه 3 خرداد 1399 - 15:37:46
ایران پرسمان - تسنیم / رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند دولت این کشور بعد از تبرئه امارات متحده عربی از تخلفات احتمالی در مبادله تسلیحات فروش سلاح‌های جدید به ابوظبی را از سر خواهد گرفت.
گزارش‌ها حاکی است دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ با نادیده گرفتن تخلفات امارات متحده عربی در انتقال سلاح‌های آمریکایی به گروه‌های مرتبط با القاعده مجوز فروش هزاران خودروی زرهی به این کشور را صادر کرده است.
سی‌ان‌ان در گزارشی سه ماه پیش فاش کرده بود امارات برخی از سلاح‌های خریداری‌شده از آمریکا را تحویل گروه‌های وابسته به القاعده در یمن داده است.
این رسانه گزارش داده بود این اقدام امارات نقض توافق میان این کشور با آمریکا بوده است. ابوظبی به موجب این توافق ملزم بوده از انتقال سلاح‌های آمریکایی به گروه‌های دیگر خودداری کند.
پس از انتشار گزارش سی‌ان‌ان در ماه فوریه دولت آمریکا اعلام کرده بود تحقیقاتی را برای بررسی درباره تخلفات احتمالی امارات آغاز خواهد کرد.
سی‌ان‌ان می‌گوید این تحقیق اوایل سال جاری میلادی به پایان رسیده اما دولت آمریکا هنوز نتایج آن را علنی نکرده است. با وجود این، طبق گفته مقام‌های دولت آمریکا به نظر می‌رسد که واشنگتن امارات را تبرئه کرده است.
یک منبع خبری به سی ان ان گفت که وزارت خارجه آمریکا به برخی رهبران حاضر در کنگره ابراز اطمینان داده است که در واقع هیچگونه انتقال تسلیحاتی از سوی امارت به این دست از گروه‌های تروریستی در منطقه صورت نگرفته است و امارات به توافقات تسلیحاتی با واشنگتن پایبند می‌باشد.
نمایندگان کنگره هم بر اساس همین ضمانت‌ها موافقت خودشان را با فروش جنگ‌افزارهای جدید به امارات اعلام کرده‌اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144082/خیز-آمریکا-برای-فروش-سلاح-به-امارات
بستن   چاپ