ایران پرسمان
تهدید به اقدام متقابل علیه آمریکا؛ روحانی خط و نشان کشید
شنبه 3 خرداد 1399 - 18:17:37
ایران پرسمان - فارس / رئیس‌جمهور در تماس تلفنی امیر قطر با اشاره به حضور نفتکش های ایرانی در کارائیب به آمریکایی ها هشدار داد اگر نفتکش های ایرانی از سوی آن ها دچار مشکل شوند منتظر پاسخ از سوی تهران باشند.
حسن روحانی رئیس جمهور امروز امروز در تماس تلفنی امیر قطر با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی ها در منطقه دریای کارائیب ، خاطرنشان کرد: اگر نفتکش های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی ها دچار مشکل شوند متقابلا برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از گفت وگوی خود با امیر قطر با تاکید بر اینکه امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، گفت: با توجه به برخی اقدامات آمریکا در نقاط مختلف جهان شرایط غیر قابل قبولی بوجود آورده اما به هیچ عنوان ما آغازگر تشدید تنش و درگیری نخواهیم بود .
روحانی افزود: ما همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی­ها دست به خطا نزنند.
روحانی با اشاره به میزبانی قطر در جام جهانی 2022 فوتبال ، برای ارائه هرگونه کمک از سوی ایران به این کشور برای میزبانی هر چه بهتر قطر اعلام آمادگی کرد و افزود: در این زمینه ایران هم آماده است در زیرساخت ها و تامین نیازمندی های مورد نظر حضور داشته باشد.
امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران توسعه روابط با ایران را در همه زمینه ها مورد تاکید قرار داد و گفت: درمورد روابط اقتصادی بین دو کشور به شخصه اهتمام ویژه ای قائل هستم و این موضوع در اولویت برنامه های قطر است .

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144183/تهدید-به-اقدام-متقابل-علیه-آمریکا؛-روحانی-خط-و-نشان-کشید
بستن   چاپ