ایران پرسمان
انتشار ویدئو اهانت یک رئیس جمهور به مردم
شنبه 3 خرداد 1399 - 18:18:16
ایران پرسمان - دیوان عالی برزیل، ویدیویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور این کشور در آن با لحنی تند مقامات را به خاطر تحقیق درباره خانواده‌اش به اخراج تهدید می‌کند.

به گزارش جام نیوز ، در این ویدیو بولسونارو از اینکه نمی‌تواند مقامات امنیتی کشور را تغییر دهد، شاکی است و می‌گوید که از خانواده‌اش محافظت خواهد کرد. ویدیو مربوط به یکی از نشست‌های دولت در ماه گذشته است.
در حال حاضر تحقیقاتی درباره سه پسر رئیس جمهور برزیل از جمله در مورد فساد مالی در جریان است.
اما رئیس جمهور برزیل گفته که اظهارات تا حدی تندش در این نشست نادرست تفسیر شده است. بولسونارو هرگونه مداخله‌ در اقدامات پلیس فدرال را رد کرده است.
بحران فزاینده سیاسی در برزیل درحالی رخ می‌دهد که نگرانی‌هایی وجود دارد که این کشور مرکز بعدی همه‌گیری ویروس کرونا در جهان باشد.
روز گذشته، مرگ 1001 نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد. تاکنون 21 هزار و 48 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به این ترتیب برزیل به دومین کشور در جهان تبدیل شده که بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را دارد.
دو وزیر بهداشت این کشور به فاصله یک ماه و پس از آنکه به طور علنی با سیاست‌های دولت برای مقابله با بحران کرونا مخالفت کردند، پست خود را ترک کردند.
رئیس جمهور برزیل در این ویدیو که به تازگی منتشر شده، فرمانداران را به این دلیل آن‌که با سیاست‌هایش در مقابله با شیوه ویروس کرونا مخالف هستند، مورد سرزنش قرار می‌دهد.
فرماندار سائوپائولو گفته که این ویدیو نشان دهنده اهانت رئیس جمهور به مردم برزیل است.
دادستان عمومی برزیل در حال تحقیق بر روی ادعاهای مطرح شده از سوی وزیر سابق دادگستری است.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144198/انتشار-ویدئو-اهانت-یک-رئیس-جمهور-به-مردم
بستن   چاپ