ایران پرسمان
موافقت دولت مستعفی یمن با آتش بس
شنبه 3 خرداد 1399 - 20:32:53
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / دولت عبدربه منصور هادی از موافقت خود با برقراری آتش بس به سبب کرونا خبر داد.
به نقل از شبکه آر تی، دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن از موافقت خود با برقراری آتش بس به سبب شیوع ویروس کرونا خبر داد.
وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت: دولت با آتش بس و تشکیل یک واحد مشترک برای مقابله با کرونا و نیز بازکردن کامل مسیر‌ها به خصوص در استان تعز و نیز بازگشایی فرودگاه صنعا برای پرواز‌های بین المللی و پرداخت حقوق تمامی کارکنان و آزادی تمامی اسرا موافق است.
وی در ادامه مدعی شد جنبش انصارالله با این طرح آن‌ها برای آتش بس مخالفت کرده است.
همچنین وزارت خارجه یمن به نقل از محمد الحضرمی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در حساب توییتری این وزارتخانه نوشت: دولت هادی با طرح مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن موافقت کرده است.
وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با تکرار ادعا‌های بی اساس خود گفت: انصارالله تمایلی به صلح نداشته و توجهی به درد و رنج یمنی‌ها ندارد.
وی همچنین از فرستاده سازمان ملل و نیز شورای امنیت و جامعه جهانی خواست تا مانع واقعی صلح در یمن را به جهانیان معرفی کنند.
از سوی دیگر، رسانه‌های خبری اعلام کردند نیرو‌های عبدربه منصور هادی یکی از فرماندهان خود را در درگیری با نیرو‌های شورای انتقالی در استان ابین یمن از دست دادند.
خبرنگار شبکه آر تی در یمن اعلام کرد «محمد صالح العقیلی» فرمانده تیپ 153 نیرو‌های دولت عبدربه منصور هادی در پی درگیری با نیرو‌های شورای انتقالی جنوب در استان ابین به قتل رسید.
طبق اعلام این شبکه، العقیلی از مشهورترین فرماندهان نظامی در دولت عبدربه منصور هادی به شمار می‌رود.
محمد صالح العقیلی، فرمانده تیپ 153، برادر احمد صالح العقیلی بود که در سال 2018 در استان البیضاء کشته شده بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144236/موافقت-دولت-مستعفی-یمن-با-آتش-بس
بستن   چاپ