ایران پرسمان
هشدار کاراکاس درباره مزاحمت‌های احتمالی آمریکا علیه نفتکش‌های ایران
شنبه 3 خرداد 1399 - 20:33:47
ایران پرسمان - در حالی که منابع خبری از ورود قریب الوقوع نفتکش‌های حامل سوخت‌ ایران به سواحل ونزوئلا خبر می‌دهند، کاراکاس نسبت به مزاحمت‌های احتمالی آمریکا در نامه‌ای به سازمان ملل متحد هشدار داد.

به گزارش جام نیوز ، پنج نفتکشی که گفته می‌شود حدود 1/5 میلیون بشکه بنزین را به مقصد ونزوئلا حمل می‌کنند، براساس گزراش‌های پیشین، نیمه اول ماه جاری میلادی از کانال سوئز گذشتند و انتظار می‌رود حداکثر اوایل ماه ژوئن به مقصد برسند.
برخی خبرگزاری‌ها طی دو روز گذشته اعلام کرده بودند که «فورچون»، نخستین نفتکش حامل سوخت‌ ایران و با پرچم ایران، احتمالا روز یکشنبه وارد حریم دریایی ونزوئلا خواهد شد.
کاراکاس پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که برای تامین امنیت نفتکش‌هایی که قرار است بخشی از سوخت مورد نیاز ونزوئلا را تامین کنند، آنها را در دریا اسکورت نظامی خواهد کرد.
نیکلاس مادورو،‌ رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر ضمن هشدار به ایالات متحده در خصوص هرگونه مانع تراشی بر سر راه نفتکش‌ها در دریای کارائیب از انجام آزمایش موشکی برای دفاع از آب ها و سواحل این کشور خبر داده بود.
ساموئل مونکادا،‌ نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد نیز هرگونه مزاحمت احتمالی ایالات متحده را اقدام جنگی قلمداد و اعلام کرده که شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل را در جریان تهدید ایالات متحده برای استفاده قریب‌الوقوع از زور نظامی علیه کشتی‌های حامل بنزین ایران قرار داده است.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144246/هشدار-کاراکاس-درباره-مزاحمت‌های-احتمالی-آمریکا-علیه-نفتکش‌های-ایران
بستن   چاپ