ایران پرسمان
تصویر عجیبی از صدها دهانه بر روی ماه که به خوبی قابل مشاهده است
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 10:47:33
ایران پرسمان - لست سکند / آندرو مک کارتی، اخترنگاری ست که همیشه به دنبال ارتقا در کار خود میباشد و آخرین عکس او با عنوان All Terminator نیز از این قاعده مستثنی نیست. این تصویر با وضوح بالا از کره ماه، مانند هیچ عکس دیگری نیست، بنابراین جای تعجب ندارد که مک کارتی هفته‌های زیادی را برای خلق این اثر اختصاص داده است. به لطف کار او، هر برآمدگی و دهانه در این منظره دیدنی از ماه و سطح ماه بسیار واضح ثبت شده است.
خب این کار چگونه انجام شده است؟ برای به دست آوردن ترکیب کاملی از نور و سایه، مک کارتی دو هفته را صرف عکاسی از نِمودهای ماه کرد. سپس این تصاویر برای ایجاد تصویر نهایی از ماه برش داده شده‌ و باهم ترکیب شده‌اند. او برای تحقق بخشیدن به تصویر خلاقانه خود که در آن امکان دیدن ساختار کامل سطح ماه وجود داشته باشد، خیلی صبوری کرد.
مک کارتی می‌خواست برش‌های کافی از سایه مرزهای قمری را به منظور ایجاد ساختاری که به دنبالش بود، بدست آورد. به همین خاطر بود که از نمودهای ماه به طور مرتب عکس می‌گرفت. خب یک سایه‌مرز قمری چیست و چرا اهمیت دارد؟ همه ما با تصویر ماه با نیمی در سایه و نیمی از نور آشنا هستیم. سایه‌مرز قمری، خط میان نور و تاریکی است و در این منطقه، تشخیص ویژگی‌هایی مثل دهانه‌ها بسیار آسان‌تر است. دلیل قابل مشاهده بودن سطح ماه در این منطقه به دلیل سایه‌هاست. از آنجا که خورشید در سایه‌مرز به خط افق نزدیکتر است، باعث سایه‌های طولانی می‌شود که یک ظاهر سه بعدی به سطح ماه می‌بخشد.
با توجه به این نکته که موقعیت ماه هرروز تغییر میکند این کار ساده نبود، اما مک کارتی به اندازه کافی سرسخت بود که بتواند این پروژه را انجام دهد. در ایجاد تصویر نهایی، از ترکیب 12 عکس استفاده شده است. این اخترنگار، عکس‌های تکی را به شکل یک کره در کنار هم قرار داد و آن‌ها را به صورت دستی تنظیم کرد. در حالی که مک کارتی کار را "خسته کننده" توصیف می‌کند، اما مطمئنا محصول نهایی ارزش آن را داشته است.

ایران پرسمان


این تصویر نمای نزدیک از جزئیات ماه را نشان می‌دهد که نشان می دهد عکاس اندرو مک کارتی توانسته ساختاری باورنکردنی از سطح ماه را به تصویر بکشد.

ایران پرسمان


مک کارتی برای به دست آوردن این تصویر مرکب دو هفته را صرف عکاسی از نِمودهای ماه کرد.

ایران پرسمان



http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/144616/تصویر-عجیبی-از-صدها-دهانه-بر-روی-ماه-که-به-خوبی-قابل-مشاهده-است
بستن   چاپ