ایران پرسمان
چرا تن ماهی گران شد ؟
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 15:32:51
ایران پرسمان - دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران افزایش قیمت دلار در سامانه نیما را دلیل گران شدن کنسرو تن ماهی اعلام کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، محمد میررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در پاسخ به اینکه دلیل افزایش قیمت کنسرو ماهی تن در روز های اخیر چیست؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه ماهی تن به عنوان ماده اولیه تولید این محصول، ارز دولتی آن برداشته و از گروه یک اولویت ارزش خارج شده و این محصول با ارز آزاد به کشور وارد می شود، طبیعی است که قیمت آن نیز در بازار تغییر کند.
وی افزود: دو سال قبل، ارز اختصاصی 4200 تومانی ماهی تن برداشته و تبدیل به ارز نیمایی شد اما در حال حاضر وارد کنندگان، این محصول را با دلار 14 تا 15 هزار تومانی وارد می‌کنند و شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار هستیم.
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: ارز واردات روغن تا به امروز تغییری نداشته و مورد حمایت دولت است اما وارد کنندگان برای واردات این محصول با مشکل مواجه هستند و در صورتی که به واردات این محصول نیز ارز اختصاص نیابد ذخایر استراتژیک روغن نیز پایان می یابد. 
وی تصریح کرد: نیاز بازار کنسرو تن ماهی کشور به طور هم زمان از محل واردات و تولید داخل تامین می شود.در حاص حاضر هر کنسرو 180 گرمی ماهی تن با روغن گیاهی در بازار از 13 هزار تومان تا 19 هزار تومان به فروش می رسد و کنسرو 180 گرمی ماهی تن در روغن زیتون حدود 22 هزار تومان به فروش می رسد.
مشرق
2025

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/145493/چرا--تن--ماهی--گران--شد-؟
بستن   چاپ