ایران پرسمان
کاهش پیش از موعد تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 17:17:11
ایران پرسمان - ایسنا / مقام‌های ناتو و آمریکایی اعلام کردند، کاهش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پیش از موعد و بر اساس توافق با شبه نظامیان طالبان در فوریه سال جاری میلادی و به دلیل نگرانی‌های مربوط به کرونا ویروس صورت گرفته و تعداد این سربازان به 8600 تن می‌رسد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، بند اصلی در توافق 29 فوریه بین طالبان و آمریکا که دولت کابل بخشی از آن نیست، شامل تعهد آمریکا برای کاهش حضور نظامی‌اش در افغانستان از 13 هزار سرباز به 8600 تن تا اواسط ژوئیه و در نهایت توقف حضور تا مه 2021 است.
دو منبع ارشد در کابل گفته‌اند، هدف 8600 تن احتمالا تا اوایل ژوئیه است.
دو مقام آمریکایی نیز که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: ایالات متحده به دنبال رساندن نیروها تا 8600 است و در روزهای آتی احتمالا به این تعداد می‌رسد.
یکی از مقام‌های مذکور اعلام کرد:‌ به دلیل نگرانی‌های مربوط به کروناویروس، ما در حال رسیدن به کاهش نیروها سریعتر از پیش بینی‌ها هستیم.
یکی دیگر از مقام‌ها گفت، ایالات متحده بر روی انتقال سریع کارمندان غیر ضرور و آنهایی که بیشتر در مقابل ویروس آسیب پذیر هستند، تمرکز کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که 7000 سرباز در افغانستان می‌ماند اما مقام‌ها گفته‌اند که طبق توافق این تعداد 8600 تن هستند.
ترامپ بار دیگر بر تمایلش برای خروج کامل نظامی از افغانستان تاکید کرد اما افزود که هنوز تاریخ این اقدام مشخص نشده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/145547/کاهش-پیش-از-موعد-تعداد-نیروهای-آمریکایی-در-افغانستان
بستن   چاپ