ایران پرسمان
ارسال جنگنده‌های میگ 29 روسی به سوریه
شنبه 10 خرداد 1399 - 23:52:58
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / در حالی که روسیه برای توسعه حضور نظامی خود در سوریه مذاکراتی را آغاز خواهد کرد، ارتش این کشور تعدادی جنگنده پیشرفته میگ 29 تحویل ارتش سوریه شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، ارتش روسیه تعداد دیگری از جنگنده‌های پیشرفته و مدرن «میگ 29» را تحویل ارتش سوریه داد.
پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وزارت خارجه و دفاع این کشور را موظف به انجام مذاکرات با سوریه برای استقرار تجهیزات و نظامیان بیشتر در این کشور کرد.
بنا به اعلام دولت روسیه، وزارت دفاع این کشور موظف است با همکاری وزارت خارجه با طرف سوری وارد مذاکره شود و در خصوص افزایش نیرو‌های نظامی این کشور در پایگاه‌های نظامی سوریه توافقاتی را صورت دهند.
بنا به اعلام این خبرگزاری روسی، مسکو در تلاش است تا توافقات جدیدی را با دولت سوریه برای گسترش منابع آبی و زمین و تاسیسات بیشتر برای استقرار نیرو‌های نظامی خود در این کشور صورت دهد.
از زمان آغاز بحران در سوریه، مسکو با تائید دولت دمشق حضور نظامی خود در این کشور را به منظور مبارزه با تروریست‌ها شروع کرد. روسیه و سوریه در سال 2015 توافقی 49 ساله را برای استقرار نیرو‌های هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم به امضا رساندند. بر مبنای این توافق سوریه قطعه زمینی را برای استقرار تجهیزات نظامی به رایگان در اختیار ارتش روسیه قرار داد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/148831/ارسال-جنگنده‌های-میگ-29-روسی-به-سوریه
بستن   چاپ