ایران پرسمان
«ربابه»؛ قصه یک عشق ناتمام در جنگ
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 22:12:13
ایران پرسمان - ایبنا / این نویسنده شیرازی درباره کتاب خود، گفت: «ربابه»، قصه زندگی سرشار از دلتنگی و بی‌قراری زنی است که در سن نوجوانی به پیوند عشق درمی‌‌آید و درست زمانی که هنوز به سن 15 سالگی نرسیده است، عشق خویش را در گیرودار جنگ از دست می‌دهد. دوری، دلتنگی، جدایی و فراق یار و پستی و بلندی‌های زندگی بر تن و روح او آوار می‌شود. ربابه، کوتاه نمی‌آید، به پشتوانه عشقی که در درونش موج می‌زند، با ناملایمات زندگی می‌جنگد و دردها و زخم‌ها مقاوم‌ترش می‌کند. «ربابه»، قصه زندگی بسیاری از زنان دیروز و امروز جامعه است.
ناشر این کتاب هم درباره آن به خبرنگار ایبنا گفت: وقتی سخن از عشق به میان می‌آید، جدا از احساسات ناب عاشقانه، ممکن است به بخش تاریک و غم‌انگیز ماجرا که دوری، دلتنگی، جدایی و فراق از یار است هم رسید. آدمی دلتنگ که می‌شود، دیگر انتظار معنا ندارد. در تب و تاب بی‌قراری‌ها و دلتنگی‌هایش، دیوار فولادی بغضش فرو می‌ریزد و در نقاشی‌هایش، تنهایی‌اش را پنهان می‌کند و در دلش، دلتنگی‌هایش‌، در سکوتش، ناگفته‌هایش و در لبخندش غصه‌هایش را. دلتنگی، یعنی فاصله‌ای که با هیچ بهانه‌ای پر نمی‌شود. در این میان، برخی دلتنگ که می‌شوند قلم در دستانشان می‌لغزد و تراوشات احساس و واگویه‌های دلشان را به صفحه‌ی اقرار می‌نگارند. مگر می‌شود آن شور و اشتیاق در تحریر‌ها به جاده‌ی اندوهی بی‌انتها برسد؟!
کرامت یزدانی (اشک) در ادامه گفت: «ربابه» قصه ربابه‌های این سرزمین است که در دوران سخت دفاع مقدس، دوشادوش رزمندگان اسلام در دفاع از مرز و بوم و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی جنگیدند، غصه خوردند و زجرهای زیادی کشیدند. ربابه، قصه ایثارگران گمنام این خاک پاک است.
کتاب «ربابه» نوشته رباب عباسی در 130صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/149608/«ربابه»؛-قصه-یک-عشق-ناتمام-در-جنگ
بستن   چاپ