ایران پرسمان
محمدرضا زائری: ‏نه دنبال زدن نظام هستم و نه از جایی خط می گیرم
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 16:48:08
ایران پرسمان - آخرین خبر / حجت الاسلام زائری که تصویر پروفایل خود را تغییر داده و عکسی بدون عمامه منتشر کرده است در توئیتر خود نوشت: نه دنبال زدن نظام هستم و نه از جایی خط می‌گیرم، فقط معتقدم باید تعارف را کنار گذاشت و دردها را بیان کرد و در جستجوی درمان برآمد، واقعیت‌های تلخ جامعه را نیز باید در کنار نقطه‌های درخشان و افتخار آمیز دید و البته جایی که رسانه‌های رسمی همه یکسویه دارند شب و روز نقطه های مثبت را ‏می گویند وقتی کسی مثل من دست روی نقاط منفی بگذارد و فریاد کند برای برخی غیر طبیعی به نظر می‌رسد و ناخوشایند است!
سال‌ها پیش که بر اساس مطالعات میدانی و پژوهشهای علمی و بر طبق پیش بینی‌های آینده پژوهانه جامعه ایرانی در سال ١٤٠٠ را بررسی کردم و از آسیب شناسی ترویج حجاب نوشتم سکوت ‏را بر من تحمیل کردند و ناچار زبان از سخن درباره حجاب بستم. بعد هم که از کاهش مرجعیت اجتماعی روحانیت گفتم به مخالفت با حوزه متهمم کردند، وقتی در باره آسیب‌های اجتماعی و شرایط نابسامان روانی جامعه هشدار دادم مدعی شدند که در پی سیاه‌نمایی و فتنه انگیزی است، چون از مصرف مشروبات ‏الکلی و بحران جنسی اظهار نگرانی کردم گفتند دنبال عادی سازی فساد و فحشا و قبح زدایی است!
فرض کنید این قلم هم بشکند و این دهان هم بسته شود، آیا چیزی تغییر می‌کند؟ آیا می توانید مشکل را با فراموش کردن و پوشاندنش حل کنید؟
چه کنیم که دوستان ما وقتی کسی سکوت می‌کند و تنها به گل و بلبل ‏یا مسایل عاشقانه و هنر می‌پردازد هیچ مشکلی با او ندارند، اما وقتی پرسش یا انتقاد می کند به او ناسزا می گویند و می تازند! بله، من هم می فهمم که اگر مثلا فقط به محیط زیست و جانورشناسی و شعر و ادبیات مشغول باشم از نظر دوستان خیلی مطلوبم اما چه کنم که مشکل جامعه ما چیزهای دیگری است؟

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/151384/محمدرضا-زائری--‏نه-دنبال-زدن-نظام-هستم-و-نه-از-جایی-خط-می-گیرم
بستن   چاپ