ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی: یکی از راهکارهای اصلی اشتغال جوانان توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی است
چهارشنبه 4 تير 1399 - 07:44:29
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی در بازدید از انجمن صنفی مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان گفت: هم‌اکنون بیشتر جوانان تحصیل‌کرده ما فاقد مهارت هستند که یکی از راهکارهای اصلی این موضوع توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، سنجری در این دیدار ضمن قدردانی از برنامه ها و فعالیت های جدید و خلاقانه رییس انجمن صنفی مراکز مشاوره،اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان طی سخنانی گفت: اولین نیاز ورود به عرصه کارآفرینی سرمایه فکری است چرا که با فکر، اندیشه،خلاقیت و شناسایی یک ضرورت می توان به عرصه کارآفرینی ورود پیدا کرد و آن را توسعه داد.
وی افزود: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان دارای ظرفیت ها و ایده های بسیار خوبی هستند که می توان از این فرصت و ظرفیت در جهت اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی که به درستی سرمایه های فرهنگی جامعه هستند استفاده کرد.
وی در ادامه گفت: مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی باید برنامه مشخصی داشته باشند و خلاء های استان را بدرستی بشناسند که خوشبختانه این استان با 41 مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در حوزه های کارآفرینی ،شتاب دهنده ها، استارتاپ ها، و... در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اصلی اشتغال جوانان توجه،توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی است، تاکید کرد: هم‌اکنون بیشتر جوانان تحصیل‌کرده ما فاقد مهارت هستند و نمی‌توانند با بازار کار ارتباط برقرار کنند که برای جبران این کمبود همه ما می بایست مروج فرهنگ کارآفرینی در جامعه باشیم و نگاه و نگرش والدین را تغییر دهیم و از همه ظرفیت های استان می بایست در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی استفاده کنیم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/153195/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-خراسان‌رضوی--یکی-از-راهکارهای-اصلی-اشتغال-جوانان-توسعه-و-ترویج-فرهنگ-کارآفرینی-است
بستن   چاپ