ایران پرسمان
مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد:
توسعه شرقی خط 4 در 3 فاز
شنبه 31 خرداد 1399 - 10:46:30
ایران پرسمان - علی امام با اعلام برنامه شرکت متروی تهران برای توسعه شرقی خط 4 عنوان کرد: اجرای این پروژه در 3 فاز انجام می‌شود که با اجرای فاز اول شاهد اتصال خطوط 4 و 2 متروی تهران در تقاطع سردار سلیمانی – باقری خواهیم بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام برنامه توسعه شرقی خط 4 متروی تهران با بیان این مطلب اضافه کرد: این برنامه در 3 فاز طراحی شده که هر یک از فازها در مدت زمان 3 سال به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت تامین مناسب بودجه امکان اجرای همزمان 3 فاز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت مترو گفت: در تلاشیم برای توسعه شرقی خط 4 متروی تهران نسبت به استفاده و جذب سرمایه‌گذار و ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی اقدام کنیم.
او با اشاره به اینکه توسعه شرقی خط 4 مترو شامل10 و نیم کیلومتر و 9 ایستگاه است، افزود: این اقدام در راستای افزایش ظرفیت خط و تکمیل پوشش شبکه ریلی در پایتخت انجام می‌شود.
امام با اشاره به این که برخلاف برخی دیدگاه‌های گذشته، شاخص موفقیت در اجرای برنامه برای ما فقط تعداد تونل و ایستگاه ساخته شده نیست، گفت: ملاک اصلی برای ما افزایش بهره‌وری و رضایت شهروندان است زیرا در غیر این صورت با خواب سرمایه و اتلاف آن مواجه می‌شویم و از سوی دیگر هدف اصلی در اقدامات فراموش می‌شود.
او با تاکید بر این که اجرای برنامه توسعه شرقی خط 4 متروی تهران منوط به نحوه تامین مالی است، گفت: فاز اول این پروژه شامل ساخت 4 ایستگاه است که بر این اساس خط 4 در تقاطع سردار سلیمانی - باقری به خط 2 متصل می‌شود.
امام با اشاره به این که توسعه شرقی خط 4 امکان تبادل مسافر با خطوط 2، 10 و اکسپرس B را فراهم میکند، افزود: به نظر می‌رسد در سال جاری مرحله طراحی فاز اول این برنامه به پایان برسد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در پایان ابراز امیداری کرد: در بهمن ماه جاری مناقصه پیمانکار فاز اول برنامه توسعه شرقی خط 4 برگزار و پیمانکار نهایی انتخاب خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/153297/توسعه-شرقی-خط-4-در-3-فاز
بستن   چاپ