ایران پرسمان
با حضور رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛
دپارتمان مهارت مرزی برای اولین بار در ایلام راه اندازی می شود
جمعه 6 تير 1399 - 05:14:15
وزارت رفاه
ایران پرسمان - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از راه اندازی دپارتمان مهارت مرزی برای اولین بار در ایلام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با رییس اتاق بازرگانی استان با بیان این که سند راهبردی مهارت استان با نقطه مطلوب فاصله دارد، اظهار کرد: با همکاری اتاق بازرگانی و بر اساس اسناد بالادست و با تکیه بر آینده پژوهی باید این سند را ارتقا و بهبود ببخشیم و بدانیم در این مسیر با چه تقاضایی روبرو هستیم.
وی گفت: قابلیت کار در استان وسیع و نیروی کار ماهر کم است و در حالی که 50 درصد مردم به حضور در تعاونی ها اشتیاق دارند باید از این فرصت استفاده کنند.
هاشمی با بیان اینکه پتانسیل استان تنها نفت و گاز نیست بلکه مغز آدمها طلای سفید است و می تواند بقیه پتانسیل ها را بالفعل کند، تصریح کرد: جامعه از نیروهای ماهر خالی است و باید این را جدی بگیریم.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تاکید بر این که آموزش های این سازمان شناور است و متناسب با تکنولوژی ها تغییر می کند، گفت: این سازمان متولی اصلی سنجش مهارت است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دروازه عتبات بودن و ظرفیت های بومگردی را از پتانسیل های استان عنوان و تصریح کرد: کشاورزی جزء اولویت های ماست اما این کار مدل می خواهد و مدل هم دید را وسعت می دهد.
هاشمی از راه اندازی دپارتمان مهارت مرزی برای اولین بار در ایلام خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع به توسعه بیشتر مهارت ها بینجامد.
وی تصریح کرد: اساس پیوست در ارتباط و آموزش نظام های مهندسی مهارت و نیروی انسانی است که به ارزش زایی می انجامد.
وی با پیشنهاد اجرای مسابقات المپیاد مهارت مرزی گفت: لازم است تا سند مهارت 5 ساله را به درستی تدوین کنیم تا علاوه بر افزایش وزن اجتماعی مهارت، نگاه ها را به این سمت و سو متوجه کنیم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/154386/دپارتمان-مهارت-مرزی-برای-اولین-بار-در-ایلام-راه-اندازی-می-شود
بستن   چاپ