ایران پرسمان
پرداخت بیش از 4 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی هرمزگان
يکشنبه 8 تير 1399 - 12:43:54
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، سهم ابلاغی و تخصیصی تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال گذشته را 4 میلیارد و 800 میلیون تومان ذکر و اضافه کرد: 85 درصد از این مبلغ تاکنون توسط بانکهای عامل به متقاضیان پرداخت ​شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، "هادی ابراهیمی" افزود: 506 طرح به مبلغ 5 میلیارد و 301 میلیون تومان به بانکهای عامل برای دریافت وام معرفی شده اند که از این تعداد 365 طرح به مبلغ 4 میلیارد و 82 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی میزان مبلغ پرداختی برای طرح های مستقل و پشتیبان در بخش مشاغل خانگی را بر حسب نوع طرح بین 5 تا 50 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه عنوان کرد و گفت: این تسهیلات به کارآفرینان، دارای مجوزهای پشتیبانی و افراد مستقل که طرح آنها منطبق بر ظرفیتها و اولویتهای استان و مورد تایید دستگاههای اجرایی مرتبط بوده، پرداخت می شود.
وی اظهارکرد: برای سال جاری نیز تاکنون تسهیلاتی ابلاغ نشده اما امید است در سه ماهه دوم این تسهیلات اعلام و به متقاضیان پرداخت شود.
کسب و کار و مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای افرادی است که مهارت کافی در انجام برخی از کارها را دارند اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی‌توانند جذب بازار شوند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/155062/پرداخت-بیش-از-4-میلیارد-تومان-تسهیلات-به-مشاغل-خانگی-هرمزگان
بستن   چاپ