ایران پرسمان
تقلای آمریکا، عربستان و اسرائیل برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران
دوشنبه 9 تير 1399 - 21:47:28
ایران پرسمان - در پی نزدیک شدن به پایان دوره تحریم‌های تسلیحاتی ایران بر مبنای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا، عربستان و اسرائیل به تکاپو افتاده‌اند تا مانع رفع تحریم‌ها شوند.

برایان هوک، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در نشستی مشترک در ریاض، از جامعه بین الملل خواستند تا تحریم‌های تسلیحاتی ایران تمدید شود و تاکید کردند لغو این تحریم‌ها سبب ارتقای توانایی ایران می‌شود.
قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، خرید و فروش تسلیحات متعارف با ایران را به مدت 5 سال تحریم کرده است. این قطعنامه در تایید توافق برجام به تصویب رسید. دوره تحریم تسلیحاتی ایران تا 4 ماه دیگر به سر می‌رسد.
عادل الجبیر در این نشست، بار دیگر مدعی شد ایران خطری برای امنیت جهانی است و گفت: "ما می‌خواهیم ایران دست از برنامه های موشکی خود بردارد."
چین و روسیه، دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته‌اند از قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران حمایت نمی‌کنند.
در همین حال، دانی دنون، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل می‌گوید که در شرایط کنونی منطقه نیز «تسلیحات ایرانی آزادانه و بی‌مانع جابه‌جا می‌شود».
سفیر اسرائیل در سازمان ملل مدعی شد محموله‌های جنگ‌افزار ایران به تازگی «بدون مانع» به لیبی می‌رسد!
دنون در سخنان با «هشدار» دادن به سازمان ملل در مورد عواقب پایان گرفتن دوره تحریم تسلیحاتی ایران، از شورای امنیت خواست «با نظری جامع به خطرات پیش‌رو در ارتباط با توان تسلیحاتی ایران، از تمدید نامحدود تسلیحاتی ایران حمایت کند».
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/155659/تقلای-آمریکا،-عربستان-و-اسرائیل-برای-تمدید-تحریم‌ها-علیه-ایران
بستن   چاپ