ایران پرسمان
امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر فراهم می‌شود
دوشنبه 9 تير 1399 - 21:47:58
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به سرمایه‌گذاری این صندوق در بورس، گفت: سعی کردیم به جای بنگاه‌داری و خرید شرکت، از ظرفیت بازار بورس برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم حق بیمه‌های روستاییان و عشایر استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، علی شیرکانی در بازدید و بررسی وضعیت بیمه‌ای استان مازندران، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مدیران و مسئولان این استان گفت: تعداد بیمه‌شدگان فعال جدید سال گذشته نسبت به سال 97 رشد 84 درصدی دارد و با تمام مشکلات موجود تلاش می‌کنیم، چتر بیمه را در جامعه هدف گسترش داده و بتوانیم جمعیت بیشتری از روستاییان و عشایر را تحت پوشش قرار دهیم.
به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ، استان مازندران جزو 7 استان برتر کشور در بیمه روستایی است و اقدامات مناسبی در آن انجام شده است و به دلیل درآمد مناسب کشاورزی در آن باید خدمات بیمه‌ای را در این استان گسترش داد.
شیرکانی در ادامه این جلسه با اشاره به تعداد یک میلیون و 800 هزار نفر بیمه‌شده فعال، غیر فعال و مستمریبگیر کنونی صندوق، افزود: امسال حدود 16 هزار نفر از افرادی که 15 سال حق بیمه پرداخت کرده و به سن 65 سالگی رسیده‌اند، ثمره اعتماد 15ساله خود را دریافت نموده و به آنان مستمری سالمندی پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: البته این افراد در صورت تمایل می‌توانند با ادامه بیمه‌پردازی، بر اساس ضوابط و مقررات صندوق مستمری بیشتری دریافت کنند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تعیین تکلیف پرونده چهار هزار بیمه شده فوتی را از مهمترین اقدامات این صندوق در سال جاری بیان کرد و گفت: احکام حقوقی این فوت‌شدگان از سوی صندوق بیمه صادر و معوقات آنها نیز پرداخت شده است.
الکترونیکی شدن پرونده‌ها گامی در جهت شفافیت
شیرکانی ، الکترونیکی شدن پرونده‌های‌ بیمه شدگان به منظور دسترسی آسان، شفافیت در عملکرد و کاهش هزینه‌های بایگانی را از برنامه‌ها و اقدامات اساسی صندوق بیمه اجتماعی در زمان مدیریت خود بیان کرد و گفت: زمینه‌های اجرای این طرح فراهم شده و به زودی محقق خواهد شد.
وی اصلاح آیین‌نامه صندوق را از دیگر برنامه‌های سال جاری بیان کرد و گفت: بخشی از این اصلاحات ازجمله نظام مالی، مالیاتی و استخدامی در دست انجام است، اما برخی دیگر از آن باید توسط دولت تایید شود که پیشنهادهای صندوق به هیات دولت ارسال شده و در دست بررسی است.
هدایت سرمایه به سمت بازار بورس
شیرکانی با اشاره به نیاز به اصلاح نظام سرمایه‌گذاری و مخالفت با شرکت‌داری از ارائه تمام سرمایه مالی صندوق در بورس به منظور صیانت از سرمایه موجود در صندوق و سود‌دهی به ذی‌نفعان خبر داد و افزود: براساس سیاست صندوق باید بتوانیم برون‌سپاری کرده و از ظرفیت کارگزاران استفاده کنیم، به همین منظور به سمت بازار بورس حرکت کردیم و درحال حاضر هزار و 800 کارگزاری فعال در کشور وجود دارد که 108 کارگزاری آن در استان مازندران است. 
مدیرعامل صندوق ادامه داد: این صندوق تنها صندوق بیمه‌ای در کشور است که تقریبا همه سرمایه‌های خود را در بورس قرار داده و توانسته است، رشد مطلوبی را در میزان دارایی‌های خود که همان امانت‌های بیمه‌شدگان است، ایجاد کند.
وی افزود: هم‌اکنون میانگین سرمایه هر بیمه‌شده صندوق اجتماعی 500 میلیون ریال است، این میزان در سال 97 حدود 140 میلیون ریال بوده است.
به اعتقاد وی، فعالیت در بازار سرمایه ایران (بورس) از مهمترین دلایل افزایش سرمایه صندوق است.
توجه دولت به احیای روستاها
شیرکانی با بیان اینکه برای رفع چالش‌های امنیت غذایی و زیست محیطی باید روستاها را احیا کرد و مردم را در روستاها نگه داشت، گفت: برای تحقق این امر نیاز به زیرساخت‌های نرم افزاری، فیزیکی و فرهنگی است. به همین منظور دولت با ارائه تسهیلات اشغالزایی به دنبال ماندگار کردن مردم در روستاهاست.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرحی در استان خراسان شمالی که منجر به رشد شاخصه عملکردی این استان شد، از آمادگی اجرای این طرح به صورت پایلوت در استان مازندران خبر داد و افزود: مازندران از ظرفیت روستایی بالایی برخوردار است و از سال 90 تا 96 میزان خانواده‌های کم درآمد در روستاهای استان 10 درصد کاهش داشته و از 24.1 درصد به 14.3 درصد رسیده است. توجه شود که استان مازندران ظرفیت توسعه بیمه روستایی بسیاری دارد و این مسئله را باید به فال نیک گرفت.
امکان انتقال سوابق بیمه‎ای به این صندوق فراهم می‎شود
شیرکانی با بیان اینکه بر اساس توافق اولیه تا پایان تیرماه امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای فراهم می‌شود، افزود: کارهای کارشناسی این انتقال در سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است و موافقت اولیه این مسئله نیز اخذ شده و با اجرای آن، بخش زیادی از مشکلات ‌بیمه‌شدگان اجتماعی کشاورزان و روستاییان رفع خواهد شد.
خدمات جانبی صندوق
وی با اشاره به خدمات جانبی این صندوق به بیمه‌شدگان، افزود: در سال گذشته به 16 هزار نفر از اعضای صندوق، وام کم‌بهره بدون نیاز به ضامن دادیم، همچنین بیش از هزار نفر از روستاییانی که زائر اولی بودند به مشهد مقدس اعزام شدند. در استان مازندران تاکنون هزار نفر از روستاییان زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند و این طرح نیز ازجمله خدمات صندوق به شمار می‌رود.
وفاداری دولت به صندوق بیمه اجتماعی
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درخصوص وفاداری دولت نسبت به تعهدات خود در قبال صندوق، گفت: خوشبختانه دولت تاکنون حمایت مناسبی از صندوق داشته و منابع مورد نیاز صندوق را فراهم کرده است، امیدواریم این رویکرد ادامه پیدا کند و از تحمیل طرح‌های بدون پشتوانه مالی که تعادل صندوق را به خطر می‌اندازد، پرهیز شود.
شیرکانی درباره بیمه ناجیان غریق نیز گفت: ما برای بیمه کردن این افراد مشکلی نداریم، چراکه بیمه ما اختیاری است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/155667/امکان-نقل-و-انتقال-سوابق-بیمه‌ای-به-صندوق-بیمه-اجتماعی-کشاورزان-،-روستاییان-و-عشایر-فراهم-می‌شود
بستن   چاپ