ایران پرسمان
بهینه‌سازی دمای بدن دوچرخه‌سوار با پیراهن‌ گرافن
سه شنبه 10 تير 1399 - 00:39:04
ایران پرسمان - ایرنا / یکی از شرکت‌های تولید کننده لوازم و پوشاک ورزشی، لباس ویژه‌ای برای دوچرخه‌سواران تولید کرده است که در آن از گرافن استفاده شده و می‌تواند دمای بدن ورزشکار را هنگام دوچرخه‌سواری در حد بهینه نگه دارد.
شرکت آله اعلام کرد؛ این پیراهن گرافنی می‌تواند با بدن تعامل دمایی داشته باشد.
در این پیراهن با قیمت 230 پوند وارد بازار شده ‌است، از گرافن استفاده شده که موجب می شود پارچه با بدن تعامل دمایی داشته باشد.
پارچه جدید قادر است به‌طور موثری درجه حرارت بدن را در نقاط مختلف یکسان نگه دارد و این ویژگی برای دوچرخه‌سواران یک مزیت است؛ چرا که در ناخوشایندترین شرایط آب و هوایی نیز این پارچه محیط ایده‌آلی برای دوچرخه‌سوار ایجاد می‌کند.
براساس اطلاعات منتشر شده، این لباس سبک است و تنفس‌پذیری بالایی دارد.
گرافن برای تقویت غشای به کار رفته در پارچه استفاده شده و موجب مدیریت دمایی پیراهن می‌شود. این پیراهن برای استفاده در مسابقه‌های ورزشی طراحی شده و تناسب هوایی را در دوچرخه‌سوار ایجاد می‌کند. آستین‌های این پیراهن از نوعی پارچه مخصوص ساخته شده ‌است که در تونل‌های باد آزمایش شده و سطح بافت آن کاملا آیرودینامیک است؛ در نتیجه، اصطکاک کمی با هوا ایجاد می‌کند.
دلیل قیمت بالای این لباس آن است که گرافن ماده نسبتا گران قیمتی است و همچنین ترکیب آن با دیگر مواد نیازمند آزمون و خطا است و کمی زمان می‌برد تا از آن در محصولات استفاده شود. تا پیش از این، استفاده از گرافن را در تولید لاستیک‌های خودرو و دوچرخه شاهد بوده‌ایم.
با رواج بیشتر گرافن، احتمالا قیمت محصولات گرافنی نیز کم و استفاده از این محصولات عمومی‌تر نیز شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/155703/بهینه‌سازی-دمای-بدن-دوچرخه‌سوار-با-پیراهن‌-گرافن
بستن   چاپ