ایران پرسمان
مدیر مؤسسه بهداشت جهانی هاروارد: کرونا حداقل تا 12 ماه دیگر با ما خواهد بود
سه شنبه 10 تیر 1399 - 12:39:05 AM
ایران پرسمان - دیجیاتو / مدیر مؤسسه بهداشت جهانی هاروارد می‌گوید رعایت اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا مثل استفاده از ماسک و فاصله گیری اجتماعی، ممکن است برای 12 ماه دیگر تمدید شوند.
بر اساس گزارشی که در سایت BGR منتشر شده، «Ashish Jah»، مدیر مؤسسه بهداشت جهانی هاروارد گفته: «این [ویروس کرونا] نه تنها فروکش نکرده، بلکه حداقل تا 12 ماه دیگر با ما خواهد بود، این در حالی است که خوشبینانه ترین سناریو برای تولید واکسن را در نظر بگیریم.» ماه گذشته میلادی مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه مینه سوتا آمریکا نیز در گزارشی مشابه اعلام کرد که همه گیری ویروس کرونا می‌تواند تا دو سال دیگر ادامه پیدا کند.
پیش بینی‌های فوق ناامید کننده هستند، اما واقعیت این است که آمارهای ویروس کرونا در چند روز گذشته حاوی خبرهای بسیار بدی بوده‌اند. برای مثال در چندین ایالت آمریکا موارد ابتلا به ویروس کرونا علاوه بر افزایش، با سرعت بیشتری نیز همراه بوده است. برخی کارشناسان افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را به افزایش آزمایش‌ها ربط داده‌اند، اما محققان این نظریه را نادرست می‌دانند.
مدیر مؤسسه بهداشت جهانی هاروارد می‌گوید از ویروس کرونا می گوید
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا طی سخنرانی هفته گذشته خود در شهر تالسا ایالت اوکلاهما، انجام آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را به دلیل اینکه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس منجر می‌شود، شدیداً به باد انتقاد گرفت. سخنان وی موجی از انتقادات را از جانب مردم و جامعه پزشکی در دنیا به دنبال داشت.
«Ashish Jah»، با اشاره به سخنرانی ترامپ گفت: «متاسفانه این مساله شوخی بردار نیست، تاکنون بیش از 100 هزار آمریکایی به خاطر ساخته نشدن زیرساخت مورد نیاز کشور برای آزمایش کرونا از بین رفته‌اند.» وی افزود آمریکا در حال حاضر در «روزهای اولیه همه گیری ویروس کرونا» به سر برده و در آینده وضعیت بدتر خواهد شد.
بسیاری از ایالت‌های آمریکا از جمله فلوریدا، تگزاس و آریزونا رکوردهای جدیدی را از لحاظ آمار ابتلا به ویروس کرونا در یک روز ثبت کرده‌اند. برای مثال اوایل روز گذشته مقامات ایالت فلوریدا از ابتلای 9 هزار نفر به ویروس کرونا در یک روز خبر دادند که دو برابر از رکورد قبلی بیشتر است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) شنبه این هفته سه نشانه جدید بیماری کووید-19 شامل آبریزش بینی، اسهال و حالت تهوع را به لیست نشانه‌های این بیماری اضافه کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/155704/مدیر-مؤسسه-بهداشت-جهانی-هاروارد--کرونا-حداقل-تا-12-ماه-دیگر-با-ما-خواهد-بود
بستن   چاپ