ایران پرسمان
فعال اصلاح‌طلب: مشکلات کشور با داد و فریاد حل نمی‌شود
جمعه 20 تير 1399 - 13:58:58
ایران پرسمان - برنا / عضو حزب اتحاد ملت گفت: در مجلس یازدهم نمایندگانی داریم که با 10 یا 15درصد وارد مجلس شدند، لذا قطعا این مجلس ضعیف است و از پشتوانه مردمی برخوردار نیست.
«جلال جلالی‌زاده»، عضو حزب اتحاد ملت، در ارزیابی اختلافات داخلی مجلس نوپای یازدهم و آسیب این اختلافات به نظام به برنا گفت: نظام یک امر خیالی نیست بلکه واقعیتی است که از قوای سه‌گانه و نهادهای دیگر تشکیل شده است. اگر یکی از اعضای پیکره نظام اشکال و ضعفی داشته باشد و یا وظیفه خود را انجام ندهد، بر روی سایر اعضاء تاثیرگذار خواهد بود که در نهایت موجب می‌شود، نظام کارکرد خود را به خوبی انجام ندهد و دچار خدشه و آسیب شود.
این چهره‌ اصلاح‌طلب افزود: عملکرد نمایندگان باید به گونه‌ای باشد که از نظر اخلاقی الگوی مردم باشند، اگر اینها عصاره فضائل ملت هستند باید با عملکرد، نطق‌ها و رفتارشان این را بازتاب بدهند. در واقع نمی‌شود هرکسی که فحاشی کرد و یا شخصیت مردم را تخریب کرد، را انقلابی محسوب کنیم. زمانی انقلاب شده اما امروز که کشور به مرحله تثبیت رسیده، باید ضمن ریشه‌یابی مشکلات راه حلی ارائه کنیم و در نهایت، اگر مشخص شود مسئولی وظیفه خود را در چارچوب قانون انجام نداده است، آن وقت توبیخ کنیم و تذکر بدهیم.
جلالی‌زاده با اشاره به تاثیر این قبیل اقدامات مجلس روی جایگاه این قوه در بین مردم تصریح کرد: از انقلاب تاکنون، مجلس یازدهم اولین مجلسی است با حداقل مشارکت مردم شکل گرفته است، در این مجلس نمایندگانی داریم که با 10 یا 15 درصد وارد مجلس شدند، لذا قطعا این مجلس ضعیف است و از پشتوانه مردمی، برخوردار نیست.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به موارد مذکور نمایندگان باید در مجلس اقداماتی انجام بدهند که مردم دلگرم شوند و به عنوان نماینده‌های وظیفه‌شناس، مسئولیت‌پذیر و مسلط بر اوضاع و احوال کشور شناخته شوند. برخی از نمایندگان فکر می‌کنند با چهار تا شعار تند و داد و فریاد وظیفه خود را انجام می‌دهند، قطعا مشکلات کشور با این داد و فریادها حل نمی‌شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/160325/فعال-اصلاح‌طلب--مشکلات-کشور-با-داد-و-فریاد-حل-نمی‌شود
بستن   چاپ