ایران پرسمان
هشدار دوستانه ایران به پاکستان
جمعه 20 تير 1399 - 19:41:06
ایران پرسمان - ایرنا / سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با هشدار نسبت به تلاش فریبنده طرف‌های ثالث که مخالف صریح توسعه روابط میان 2 کشور دوست و همسایه هستند، از آمادگی قاطع تهران برای همکاری با اسلام‌آباد جهت از بین بردن تهدیدهای امنیتی در مرزهای مشترک خبر داد.
«سید محمد علی حسینی» روز جمعه در واکنش به برخی از فرافکنی‌ها در رسانه‌های پاکستان که عمدتاً با هدف ایجاد سوء تفاهم میان 2 کشور انجام می‌شود، افزود: قطعاً توسعه روابط میان تهران-اسلام‌آباد مطابق میل بدخواهان و طرف‌های ثالث نیست.
وی تاکید کرد: همانطور که بارها در نشست‌های 2 جانبه نظامی و امنیتی سطح بالا میان تهران و اسلام‌آباد ذکر شده، جمهوری اسلامی ایران آمادگی تمام و کمال برای همکاری با برادران پاکستانی خود جهت از بین بردن هرگونه تهدید امنیتی در مرزهای مشترک دارد.
سفیر ایران افزود: روابط دوستانه، پایدار و مناسبات برادرانه میان 2 کشور حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران، امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند و هرگونه تلاش برای بی‌ثبات‌سازی این کشور همسایه را به شدت محکوم می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه ایران رابطه خود را با پاکستان مطابق احترام و منافع متقابل تعریف و تنظیم کرده است، گفت: پیشینه روشن فعالیت‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً نشان می‌دهد که ایران همواره نقش مثبت و موثری در تولید، محافظت و تضمین امنیت منطقه‌ای ایفا می‌کند و این عملکرد را همچنین در حوزه مقابله با عناصر بی‌ثبات و ناامن‌سازی مرزها به صورت سرکوب عناصر تروریستی گسترش داده است.
روزهای اخیر برخی از محافل رسانه‌ای پاکستان اعتراف‌های گمراه کننده و مشکوک یک تبهکار پاکستانی به نام «عُزیر بلوچ» که به دلیل جرایم سنگین در شهر کراچی زندانی است، مبنی بر تبادل اطلاعات با نهادهای امنیتی ایران را منعکس کردند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/160425/هشدار-دوستانه-ایران-به-پاکستان
بستن   چاپ