ایران پرسمان
ترکیه: به دنبال تفکر اخوانی یا نوعثمانی‌گری نیستیم
جمعه 20 تير 1399 - 21:52:46
ایران پرسمان - فارس / سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با انتقاد از تبلیغات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، گفت که ترکیه به دنبال اخوانی‌گری یا نوعثمانی‌گری نیست.
«ابراهیم کالین» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز (جمعه) در سخنانی به انتقاد از رویکرد رسانه‌ای برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در قبال ترکیه پرداخت.
او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آناتولی از آن‌چه «تبلیغات سیاه» از جانب کشورهای عربی خلیج فارس نامید، انتقاد کرد و گفت که ادعای این کشورها مبنی بر اینکه ترکیه سیاست خارجی خود را بر مبنای تفکر «اخوانی» یا «نوعثمانی» طرح‌ریزی کرده، یک اتهام است.
کالین افزود: «این ادعاها هیچ پایه و اساسی ندارد و با هدف بدنامی حقیقت سیاست خارجی ترکیه صورت می‌گیرد و هیچ واقعیت ملموسی که صحت این ادعاها را اثبات کند، وجود ندارد.»
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، همچنین خطاب به رهبران کشورهای عربی خلیج فارس، گفت که اقدامات آن‌ها علیه ترکیه با مقبولیت مردم خودشان مواجه نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رویکرد کشورهای عربی در قبال مسأله فلسطین و طرح رژیم اسرائیل برای اشغال بخش‌های وسیعی از کرانه باختری، گفت که اجرای این طرح موجب ایجاد یک تنش بزرگ در منطقه غرب آسیا خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/160464/ترکیه--به-دنبال-تفکر-اخوانی-یا-نوعثمانی‌گری-نیستیم
بستن   چاپ