ایران پرسمان
بررسی حق بازگشت و اجرای رفراندوم برای ساکنان واقعی فلسطین از محورهای اصلی اجلاس وحدت است
سه شنبه 29 آبان 1397 - 10:33:12 AM
تقریب
پرسمان_آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب، در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت سی و دومین کنفرانس وحدت برگزار شده بود، در گفتگو با پایگاه خبری العهد گفت: جهان اسلام امروز به خاطر پیروزی‌های جدید که به دست آورده است، شاهد مرحله جدیدی از روابط برادرانه بین پیروان مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا و هم پیمانان آن در منطقه به خصوص آل سعود و رژیم غاصب صهیونیستی در شعله ورکردن آتش جنگهای مذهبی و طایقه ای شکست خورده اند.

آیت الله اراکی در این گفتگو با اشاره به اینکه، امسال نماینده بیش از 100 کشور در کنفرانس وحدت حضور خواهند داشت، اعلام کرد: حضور شخصیتهای دینی و فکر و عالمان برجسته از نقاط مختلف دنیا در این اجتماع بزرگ، دلیلی بر این است که جمهوری اسلامی ایران همچنان در زمینه وحدت اسلام در جهان پیشرو است و به صورت یکپارچه با طرحهای تجزیه طلبانه آمریکا مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه، شعار کنفرانس وحدت امسال، "فلسطین و قدس رمز وحدت اسلامی" است،  اعلام کرد که در سی و دومین کنفرانس وحدت، سه کمیسیون در مورد مسأله فلسطین و مسائل مرتبط با آن خواهیم داشت.

آیت الله اراکی اظهار داشت: این سه کمیسیون بر حق بازگشت فلسطینیان، عدم مشروعیت رژیم غاصب صهیونیستی و اجرای رفراندوم در مورد ساکنان واقعی فلسطین برای تعییین سرنوشت آنها(که از ابتکارات آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است) متمرکز خواهند بود.

دبیر کل مجمع متقریب مذاهب افزود: علمای امت اسلام در این کنفرانس تأکید خواهند کرد که  قدس و فلسطین مسأله اصلی امت اسلامی و محور وحدت امت است و جهان اسلام حمایت خود را از مردم فلسطین ادامه می دهد و در مقابله  با رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند.

آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: برگزاری کنفرانس وحدت در این ایام، نشان می دهد که سیاستهای استکباری شکست خورده است و شاهد این مدعا شرکت صدها شخصیت بزرگ جهان اسلام در این کنفرانس است که سیاستهای استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مردود می دانند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/16121/بررسی-حق-بازگشت-و-اجرای-رفراندوم-برای-ساکنان-واقعی-فلسطین-از-محورهای-اصلی-اجلاس-وحدت-است
بستن   چاپ