ایران پرسمان
پنتاگون: اطلاعی از حمله به کاروان نظامی خود در عراق نداریم
يکشنبه 22 تير 1399 - 18:10:45
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد اطلاعی درباره حمله مسلحانه شب گذشته به کاروان نظامی این کشور در خاک عراق ندارد.
به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، وزارت دفاع آمریکا نسبت به حملات شب گذشته به کاروان تسلیحات نظامی این کشور در استان دیوانیه عراق ابراز بی اطلاعی کرد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد پنتاگون اطلاعی در خصوص هدف قرار گرفتن منافع و کاروان نظامی آمریکا در خاک عراق بویژه در منطقه دیوانیه، که از سوی رسانه‌های خبری منتشر شده، ندارد.
شبکه تلویزیونی المیادین شب گذشته به نقل از رسانه‌ها و منابع محلی عراق اعلام کرد کاروان نظامیان تروریست آمریکایی در بزرگراهی در استان دیوانیه در جنوب عراق این کشور مورد حمله قرار گرفته و شماری از خودرو‌ها و نفربر‌های آنان آتش گرفته است. منابع مطلع عراقی از هدف قرار گرفتن 3 کامیون حامل تجهیزات لجستیک نیرو‌های آمریکایی خبر داده اند که در حال سوختن هستند.
یک منبع امنیتی به رادیو صوت عراق گفت که گروهی مسلح اقدام به آتش زدن 3 عدد یدک‌کش ارتش آمریکا کرده اند که خودرو‌ها و تجهیزات نظامی حمل می‌کردند. به گفته این منبع، تیم اطفای حریق وزارت دفاع عراق در حال خاموش کردن آتش سوزی است.
همزمان با انتشار این خبر، از دیوانیه خبر رسید که بالگرد‌های آمریکا به پرواز درآمده و در حال انتقال مصدومان به بیمارستان‌های استان دیوانیه عراق هستند.
وزارت دفاع آمریکا در حالی نسبت به این حمله ابراز بی‌اطلاعی کرد که به گفته خبرنگار العالم، بالگرد‌های کبرا متعلق به ارتش آمریکا برای انتقال مجروحان احتمالی این حادثه بر فراز دیوانیه به پرواز درآمده اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/161345/پنتاگون--اطلاعی-از-حمله-به-کاروان-نظامی-خود-در-عراق-نداریم
بستن   چاپ