ایران پرسمان
پاریس برای کمک به لبنان شرط گذاشت
دوشنبه 23 تير 1399 - 17:50:21
ایران پرسمان - ایرنا / وزیر امور خارجه فرانسه در آستانه سفر به بیروت، خطاب به مقامات لبنانی گفت که اگر می خواهند کشورشان برای برون رفت از بحران اقتصادی مورد حمایت پاریس قرار گیرد، باید برای انجام اصلاحات گامهای عملی بردارند؛ اصلاحاتی که احتمالا باید باب میل کاخ الیزه باشد.
به گزارش روز دوشنبه روزنامه فرانسوی لوفیگارو، ژان ایو لودریان خطاب به مقامات عالی دولت لبنان، با بیان که "ما را یاری کنید تا شما را کمک کنیم"، مدعی احتمال فروپاشی در لبنان شده و گفته است : ما آماده کمک به دوستان لبنانی خود هستیم. مقامات لبنانی باید در این زمینه همکاری کنند.
وی در نشست مجلس سنای فرانسه با اعلام اینکه طی روزهای آینده به لبنان سفر خواهد کرد، خطاب به مقامات لبنانی اظهار داشت: ما را در کمک رسانی به خود یاری کنید.
رئیس دیپلماسی فرانسه یادآور شد : دولت لبنان به نخست وزیری «حسان دیاب» که در ماه ژانویه بعد از چندین ماه بحران سیاسی تشکیل شد، وعده­ اعمال اصلاحات در مهلت صد روزه را داده اما این اصلاحات هنوز محقق نشده است.
وی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در لبنان تصریح کرد: نحوه اصلاحات مربوط به شفافیت، بخش برق، مبارزه با فساد، سیستم مالی و بانکی مشخص است، اما هیچ تغییری هنوز رخ نداده است.
لوفیگارو نوشت : لبنان، در پی یک بحران بی سابقه، در ابتدای ماه مه جاری، پس از اعلام یک برنامه اصلاحات و بهبود اقتصادی که هنوز عملی نشده است، از صندوق بین المللی پول درخواست کمک مالی کرد.
اما مذاکرات با صندوق بین المللی پول در حال خاتمه است و «کریستالینا جورجیوا» مدیر این موسسه در اواخر ماه ژوئن اذعان کرد که هیچ چشم اندازی در به نتیجه رسیدن این درخواست وجود ندارد.
لودریان تاکید کرد : در صورت عدم بروز ابتکار عمل لازم لبنانی ها برای تغییر و تحول وضعیت خود، فرانسه و جامعه بین المللی پیرامون فرانسه نمی توانند کاری انجام دهند.
به گزارش لوفیگارو، در جلسه ماه دسامبر گروه بین المللی پشتیبان لبنان (GIS)، با رهبری فرانسه و حضور چندین کشور اروپایی و عربی، تمامی کمک های مالی به لبنان مشروط به انجام برخی اصلاحات "فوری" در این کشور شده بود.
لوفیگارو در پایان گزارش خود آورده است معضل اقتصادی بی سابقه در لبنان که تقریباً یک سال به طول انجامیده است، با افت شدید ارزش پول ملی در این کشور همراه بود؛ در حال حاضر 45 درصد از جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند و بیش از 35 درصد جمعیت فعال آن بیکار هستند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/161794/پاریس-برای-کمک-به-لبنان-شرط-گذاشت
بستن   چاپ