ایران پرسمان
گزینه‌های محدود آمریکا برای برخورد با چین بر سر هنگ‌کنگ
دوشنبه 23 تير 1399 - 18:27:06
ایران پرسمان - ایسنا / نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش کرده که آمریکا در حال سنجیدن یک سری گزینه‌های محدود برای برخورد با چین از بابت اقدامات اخیرش در قبال هنگ کنگ است.
این گزارش در حالی منتشر شده که همچنان روند تشدید تنشها میان واشنگتن و پکن ادامه دارد.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامها و تحلیلگران آمریکایی نوشته است، گامهایی که علیه نظام مالی هنگ کنگ در نظر گرفته شده، با ریسک ضرر زدن به شرکت‌های آمریکایی، غربی و هنگ کنگی و مصرف کنندگان آنها روبرو هستند.
به گزارش این نشریه، تدابیری همچون تحریمهای هدفمند علیه مقامهای چینی و برخوردهای تجاری علیه محصولات تولید شده در هنگ کنگ نمی‌تواند تاثیر چندانی بر تلاشهای پکن برای یکپارچه ساختن این دولتشهر در نظام امنیتی و سیاسی سرزمین اصلی چین داشته باشد.
منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفتند، روز پنجشنبه مقامهای دولت ترامپ در یک نشست در کاخ سفید درباره برنامه‌های مربوط به هنگ کنگ به بحث پرداختند. یک منبع گفت که مقامها طی روزهای اخیر قرار است مجددا نشست دیگری داشته باشند و ممکن است تحریمها یا تدابیر دیگری را علیه چین اعلام کنند.
به گزارش رویترز، چند روز پیش واشنگتن تحریم‌هایی را بر چند مقام حزب کمونیست چین به بهانه نقض حقوق اقلیت اویغور در سین کیانگ اعمال کرد.
پکن این تحریمها را برای روابط دو طرف عمیقا زیانبار خوانده و هشدار داد که چین تدابیری متقابل را بر مقامها و سازمانهای آمریکایی اعمال می‌کند.
همچنین دولت آمریکا به دنبال تشدید تنشها با چین بر سر مسائل مختلف اعم از تجارت، هنگ کنگ، کروناویروس و اتهامات مربوط به نقض حقوق اقلیت اویغور، به شهروندان آمریکایی هشدار داد به هنگام سفر به چین احتیاط بیشتری در پیش بگیرند.
پیشتر یک گزارش بلومبرگ عنوان کرد، مشاوران ارشد ترامپ به سنجیدن طرح‌هایی پیشنهادی برای تضعیف ارزش واحد پول هنگ کنگ در برابر دلار آمریکا پرداخته‌اند اما این ایده چندان مورد حمایت قرار نگرفت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/161819/گزینه‌های-محدود-آمریکا-برای-برخورد-با-چین-بر-سر-هنگ‌کنگ
بستن   چاپ