ایران پرسمان
باکو: یک سنگر و تاسیسات نظامی ارمنستان را با حملات توپخانه‌ای ویران کردیم
دوشنبه 23 تير 1399 - 22:43:24
ایران پرسمان - فارس / وزارت دفاع آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد که با حملات خمپاره‌ای و راکتی یک پایگاه مرزی ارتش ارمنستان را ویران کرده است.
وزارت دفاع آذربایجان روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان حملات خمپار‌ه‌ای و راکتی یک پایگاه ارتش ارمنستان در منطقه «تووز» را ویران کردند.
به گزارش راشاتودی، بر اساس بیانیه وزارت دفاع آذربایجان، یگان‌های ارتش آذربایجان با حملات دقیق توپخانه و خمپاره‌ای، یک سنگر و تاسیسات نظامی ارمنستان را ویران کردند.
در درگیری مرزی روز گذشته میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان در منطقه مرزی تووز، دست کم 2 نظامی آذربایجانی کشته شده و 5 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
نیروهای مسلح ارمنستان نیز تلفات خود در این درگیری را اعلام نکرده است.
درگیری میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و 7 منطقه اطراف آن را از دست داد.
از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با حضور روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/161968/باکو--یک-سنگر-و-تاسیسات-نظامی-ارمنستان-را-با-حملات-توپخانه‌ای-ویران-کردیم
بستن   چاپ