ایران پرسمان
مرخصی مجدد رئیسی به زندانیان همزمان با موج دوم کرونا
سه شنبه 24 تير 1399 - 11:52:19
ایران پرسمان - ایسنا / سخنگوی قوه قضاییه گفت: چهارشنبه گذشته دستورالعمل مجددی برای اعطای مرخصی به زندانیان صادر و به واحدهای قضایی و زندان‌ها ابلاغ شد.
غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: متاسفانه شرایط کرونایی در کشور تداوم یافته و در روزهای اخیر آمار مبتلایان و جان باختگان ناشی ازاین بیماری فزونی یافته است. من به نمایندگی از قوه قضاییه بار دیگر از تلاش‌ها و زحمات کادر پزشکی و پرستاری کشور قدردانی می نمایم و به آنها خسته نباشید. عرض می‌کنم. از مردم هم تقاضا می‌کنم که توصیه‌های پزشکی به ویژه استفاده از ماسک در مجامع عمومی و رعایت فاصله فیزیکی را داشته باشند. به صاحبان صنوف و فعالان اقتصادی توصیه می کنم که در محل فعالیت خویش تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.
وی افزود: قوه قضاییه بنا دارد با به کارگیری تدابیر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به گونه‌ای رفتار کند که هم در انجام ماموریت‌ها خللی ایجاد نشود و هم با رعایت دستورالعمل‌ها تهدیدی همکاران ما و مراجعین را در برنگیرد. سعی کردیم با راه اندازی سامانه نوبت دهی، افراد بتوانند از محل سکونت خویش ابتدا نوبت اخذ کنند و در زمان مقرر مراجعه کنند تا شاهد تجمع مردمی نباشیم. همچنین فعالسازی سامانه اجرای احکام هم راه اندازی کردیم. همچنین فعالسازی سامانه خودکاربری برای وکلا و کارشناسان و نمایندگان حقوقی را راه اندازی کردیم. همچنین کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را توام با گسترش فعالیت‌ها را داریم.
وی با اشاره به آزادی2574 نفر از محکومان مالی، گفت: بانی و اقدام کننده موضوع مقام رهبری بودند که هم خود پیشگام بودند و هم دیگران را به فعالیت های توام با احسان در حق نیازمندان ترغیب کردند. با کمک بنیاد مستصعفان این گروه آزاد شدند.
اسماعیلی ادامه داد: مرخصی مجدد ریاست قوه به زندانیان با موج دوم کرونا را داریم و براساس تصمیم قوه قضاییه در چهارشنبه گذشته دستورالعمل مجددی برای اعطای مرخصی به زندانیان صادر و به واحدهای قضایی و زندان‌ها ابلاغ شد.
وی افزود: اجرای قانون کاهش مجازات حبس را داشتیم که جزو قوانین مصوب مجلس قبل بود و این قانون در بسیاری جرایم مجازات حبس را کاهش داده و ابلاغ شده تا پرونده زندانیانی که مشمول آن هستند مورد نظر قرار گیرد و اعلام شده در گام اول همه واجدین شرایط قانون از طریق سامانه استخراج شوند و در گام اول به مرخصی روند تا پرونده شان مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: اقدام دیگر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از ناحیه همکارانمان هستیم که به کاهش جمعیت و سلامت زندانیان کمک کرده است. محور بعدی ما توصیه‌های بهداشتی در زندان ها برای زندانیان و مساعدت‌های ویژه وزارت بهداشت هست که از عنایات عزیزان در این وزارت خانه نسبت به زندانیان تشکر می کنم و اقدام دیگر به کارگیری گروه‌های جهادی در جهت سلامت زندانیان هست. اولین گروه‌های جهادی که در دوره جدید حضور یافتند، گروه‌های جهادی جامعه پزشکی و پرستاری ما بودند ست که به ارتقای سلامت جامعه زندانیان کمک کردند.
این خبر تکمیل می شود...

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/162105/مرخصی-مجدد-رئیسی-به-زندانیان-همزمان-با-موج-دوم-کرونا
بستن   چاپ