ایران پرسمان
قول و قرار ظریف با کمیسیون صنایع برای رفع موانع صادرات
سه شنبه 24 تير 1399 - 11:52:21
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

آخرین خبر / وزیر امور خارجه بعد از حضور در جلسه کمیسیون صنایع، از تشکیل کمیته کاری بین بخش اقتصادی وزارت خارجه با این کمیسیون برای تسهیل صادرات غیرنفتی و رفع موانع آن خبر داد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه 24 تیر) بعد از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: امروز جلسه خوبی به مدت سه ساعت در کمیسیون صنایع داشتیم که مباحث تخصصی و کاری در حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه مطرح شد.
وی افزود: در این جلسه هم از تلاش‌‌های وزرات خارجه در مورد دیپلماسی اقتصادی توضیحاتی دادم و هم چالش‌های این حوزه را بیان کردم ضمن اینکه در باره وظایف وزارت خارجه هم مباحثی را مطرح کردم. همچنین سؤالات خوبی از سوی اعضای این کمیسیون مطرح شده و پیشنهادات خوبی هم ارائه شد.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس در این جلسه پیشنهاد کرد که کمیته کاری بین بخش اقتصادی وزارت خارجه با کمیسیون صنایع مجلس تشکیل شده تا مسیرهای صادرات غیرنفتی باز شده و موانع رفع شود. ضمن اینکه کمیسیون صنایع هم برای قانونگذاری و ریل گذاری در این حوزه به ما کمک کند.
ظریف با اشاره به حضورش در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آن جلسه هم مباحث تخصصی خوبی مطرح شد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که جلسات وزارت خارجه با کمیسیون صنایع مجلس مستمر باشد.
اکبری تالار پشتی: طرح الزام دولت به فعال سازی دیپلماسی اقتصادی تهیه می‌شود
در همین رابطه عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و معادن درباره نشست امروز این کمیسیون با وزیر امور خارجه، گفت: در این جلسه وزیر امور خارجه و معاونان وی، گزارشی در مورد دیپلماسی اقتصادی به نمایندگان ارائه کردند.
وی بیان کرد: جلسه پربار و بسیار خوبی بود و وزیر امور خارجه و معاونان وی مباحث را به خوبی مورد توجه قرار دادند و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم به صورت تخصصی و کارشناسی شده مطالب خود را عنوان کردند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به زودی طرح الزام دولت به فعال سازی دیپلماسی اقتصادی تهیه و جهت بررسی به صحن علنی مجلس ارسال میشود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/162109/قول-و-قرار-ظریف-با-کمیسیون-صنایع-برای-رفع-موانع-صادرات
بستن   چاپ