ایران پرسمان
مقابله با تهاجم فرهنگی چه شد؟
سه شنبه 20 آذر 1397 - 8:50:04 AM
الف

ایران پرسمان-شورای عالی انقلاب فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری قرارگاه اصلی فرهنگ و علم کشور است و مدیریت راهبردی کشور را در این‌ باره متکفل شده است.

دشمن در راس اهداف خود مسئله حذف دین از تمام جنبه‌های زندگی ملت ایران را دنبال می‌کند. صدها کانال ماهواره‌ای و سایت‌های خبری،‌ تحلیلی به رواج اندیشه‌های سکولار، اباحی‌‌ گری، سبک زندگی غربی مبتنی بر تجمل‌‌ گرایی و لذت ‌گرایی را تبلیغ و ترویج می‌کنند. آنها در حوزه‌های گوناگون مولفه‌های خانوادگی، نوع معماری،‌ ورزش، چیدمان شهری و نوع سرگرمی‌ها حرف دارند، مدل ارائه می‌دهند و مردم را زیر آواری از تولیدات فرهنگی قرار داده‌اند.

دشمن، فروپاشی فرهنگی و اجتماعی، بی‌اعتمادی و بی‌هویتی را در تمامی حوزه‌های یاد شده دنبال می‌کند.

در عرصه سیاسی و بین‌المللی، تفرقه، تسلیم و کوتاه آمدن از ارزش‌های دینی وتسلیم در برابر فرهنگ منحط غرب را تبلیغ و ترویج می‌کنند و برخی رسانه‌های داخل هم در این رهگذر با آنها همراهی می‌کنند.

تحلیل محتوای سریال‌های شبکه‌های فارسی زبان نشان می‌دهد خیانت به همسر، رفتارهای جنسی زننده، تجاوز جنسی، بارداری قبل از ازدواج،‌ سقط جنین و روابط نامشروع را تبلیغ و ترویج می‌کنند و هدف‌گذاری کرده‌اند.

دشمن از روی نقشه عمل می‌کند. سوال کلیدی آن است که نقشه مهندسی فرهنگی که 36 جلسه از جلسات شورا را به خود اختصاص داد، چه شد؟ کجا عملیاتی شده است؟ تصمیم‌ گیری‌ها و تصمیم‌ سازی‌های آن چگونه نظارت و پی گیری می‌شود؟ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 25 جلسه از جلسات شورا را به خود اختصاص داد. اجرای این سند چه مراحلی را می‌گذراند؟ یک مدتی که سند را کنار گذاشتند، سند 2030 را اجرا کردند، وقتی صدای همه نخبگان کشور و مراجع درآمد، آن را کنار گذاشتند!

سوال این است که آیا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اکنون در این وزارتخانه عملیاتی شده است؟ گزارش کار آن در کجا دیده و ارزیابی شده است؟

روند شتاب آلود تحولات فرهنگی و اجتماعی با توسعه ارتباطات و انفجار اطلاعات و گردش سریع آن هر روز پیچیده‌تر می‌شود و ما در برابر سوالات مهم‌تر و کلیدی‌تری قرار می‌گیریم. جنس آسیب‌های اجتماعی تغییر کرده است، سن آسیب ‌پذیری در حال کاهش است و ما در این حوزه با صدها پرسش بی ‌پاسخ قرار داریم. شورا برای آنها چه کرده است؟ آیا به مسئولیت تاریخی خود در این باره می‌اندیشد؟ گفته می‌شود برخی مصوبات شورا با آنکه از مسیر تصویب گذشته، توسط رئیس ‌جمهور ابلاغ نمی‌شود. دلایل عدم ابلاغ چیست؟

یک جنگ تمام عیار رسانه ‌ای در فضای مجازی برای تسخیر و مدیریت اذهان جامعه وجود دارد. برخی آن را انکار، برخی با آن همراهی و برخی هم لزوم تسلیم در برابر دشمن را ترویج می‌کنند. بسیاری از زیرساخت‌های این نبرد نابرابر را برخی در داخل با سرویس دادن به پیام‌رسان‌های خارجی و تضعیف رسانه‌‌های داخلی سامان داده‌اند. اما واکنش مناسب در برابر این پدیده شوم و خیانت‌آمیز به طور جدی دیده نمی‌شود.

این روزها سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای‌عالی انقلاب اسلامی فرهنگی توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است. فرصتی است که به کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بیندیشیم و آن را ارزیابی کنیم.

توصیه می‌ کنیم شورای عالی انقلاب فرهنگی به وظایف ذاتی خود عمل کند و نقش تاریخی خود را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ادا کند.


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/16231/مقابله-با-تهاجم-فرهنگی-چه-شد؟
بستن   چاپ