ایران پرسمان
راه را برای از سرگیری اعدام‌ها در آمریکا باز شد
سه شنبه 24 تير 1399 - 22:18:00
ایران پرسمان - با وجود آن که اعدام‌ها در سطح فدرال آمریکا از سال 2003 در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما متوقف شده، اما اجرای حکم اعدام در سطح ایالتی متوقف نشده و به ویژه چند ایالت آمریکا ادامه داشته است.

به گزارش جام نیوز ، دیوان عالی آمریکا حکم تعلیق اعدام یک زندانی به تصمیم قاضی دادگاه فدرال در مرحله بدوی را لغو کرد.
محکومی که اعدام او به تعویق افتاده، مردی 47 ساله به نام «دانیل لویس لی» است که قرار بود روز دوشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر در زندان شهر تره‌هوت (تر اوت) در ایالت ایندیانا با تزریق میزان کشنده‌ای از داروی پنتوباربیتال اعدام شود.
به نوشته یورونیوز، با این تصمیم که در نخستین ساعات روز سه شنبه 14 ژوئیه (24 تیر) اعلام شد، اکنون راه برای از سرگیری اعدام‌ها در آمریکا پس از 17 سال باز شده است.
تاکنون قرار بود در ماه جاری میلادی و اوایل ماه آتی دست کم 4 نفر محکوم در نقاط مختلف آمریکا اعدام شوند. به جز لی که اجرای حکم او فعلا متوقف شده، اعدام «وسلی ایرا پورکی» برای روز چهارشنبه 15 ژوئیه (25 تیر)، داستین لی هونکن جمعه 17 ژوئیه (27 تیر) و کیت دوین نلسون 28 اوت (7 شهریور) برنامه‌ریزی شده است.
دانیل لویس لی نژادپرست سفیدپوستی است که در سال 1999 به دلیل قتل یک زوج و فرزند 8 ساله‌شان در سال 1996 به اعدام محکوم شد.
تعلیق اجرای اعدام دانیل لویس لی پس از آن صورت گرفته بود که برخی از اعضای خانواده قربانیان گفتند به دلیل شرایط کرونا حاضر به پذیرفتن خطر جابجایی برای شرکت در مراسم اعدام نیستند. آنها همچنین گفته‌اند با اجرای حکم در مکانی کوچک و با حضور افراد زیاد بدون رعایت مسایل بهداشتی دوران کرونا مخالفند.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/162449/راه-را-برای-از-سرگیری-اعدام‌ها-در-آمریکا-باز-شد
بستن   چاپ