ایران پرسمان
زیباکلام: تندروهای آمریکا کار نیمه‌تمام تندروهای ایران را تمام کردند
چهارشنبه 25 تير 1399 - 16:26:40
ایران پرسمان - آنا / صادق زیباکلام با اشاره به پنجمین سالگرد برجام گفت: من متن برجام را نخوانده‌ام، ولی آن چیزی را که من خوانده‌ام، 40 سال نابودی منافع ملی توسط آمریکاستیزان است.
زیباکلام در پاسخ به این سؤال که اگر به پنج سال گذشته باز گردیم و دولت پیش‌بینی بهتر و دقیق‌تر از آینده داشت، آیا دوباره از امضای برجام حمایت می‌کرد، یادآور شد: روحانی برروی بدعهدی‌ها و بدقولی‌های آمریکایی‌ها حساب باز کرده بود و می‌دانست که آنها بدعهد و بدقول هستند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: اما آنچه را که حسن روحانی و بسیاری باور نمی‌کردند این بود که تندروهای داخلی برای حفظ روحیه آمریکاستیزی در داخل، ممانعت از تنش‌زدایی با غرب و نیز جلوگیری از توافقات بعدی با آمریکا، هر کاری که از دستشان بر می‌آید علیه برجام به کار بگیرند.
وی گفت: در راستای نابودی برجام، تندروهای داخلی آمریکا، کار نیمه‌تمام تندروهای داخلی ایران را تمام کردند و تیر خلاص را بر پیکر بی‌جان برجام شلیک کردند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: تندروهای داخلی ایران نهایت تلاششان را به کار بردند تا برجام تغییراتی در ایران به وجود نیاورد. تندروهای داخلی کاری کردند تا صدها شرکت غربی که قصد سرمایه‌‎گذاری در بخش نفت، گاز و پتروشیمی ایران را داشتند، چمدان‌های خود را ببندند و از کشورمان بروند تا مبادا برجام خللی در سیاست آمریکاستیزی ایران به وجود آورد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/162765/زیباکلام--تندروهای-آمریکا-کار-نیمه‌تمام-تندروهای-ایران-را-تمام-کردند
بستن   چاپ