ایران پرسمان
آل‌سعود مدعی تحریم برخی از عناصر مرتبط با داعش شد
چهارشنبه 25 تير 1399 - 21:33:49
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / آل‌سعود ضمن انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که 6 شخصیت حقیقی و حقوقی را به جرم ارتباط مالی با گروه تروریستی داعش، تحریم کرده است.
به نقل از راشاتودی، به گفته مرکز اطلاع رسانی آل‌سعود، طی نشست مرکز «هدف گیری تأمین مالی تروریسم»، 6 شخصیت حقیقی و حقوقی برجسته که در تامین مالی تروریست‌های داعش نقش داشته‌اند، تحت تحریم آل‌سعود قرار گرفتند.
«شرکت تبادل الحرام»، «شرکت طاووسول»، «شرکت تبادل الخالدی»، «عبدالرحمن علی حسین آل احمد الرووی»، سازمان مراقبت‌های اجتماعی «نجات» و مدیر آن «سعید حبیب احمد خان» در میان تحریم‌شدگان قرار دارند.
آل‌سعود همچنین اعلام کرده که «عبدالرحمن علی حسین الحمد الراوی» فردی است که نقش برجسته‎‌ای در تأمین تسهیلات مالی برای تروریست‌های داعش ایفاء کرده است. به گفته عربستان، داعش در سال 2017 الراوی را برای جلب حمایت های مالی داعش انتخاب کرده است.
«سعید حبیب احمد خان» فرد دیگری است که در تامین مالی عناصر تروریستی داعش نقش داشته، وی که در سمت مدیر سازمان رفاه اجتماعی «نجات» مستقر در افغانستان فعالیت می‌کرده، از این نهاد به عنوان پوششی برای تسهیل در انتقال وجوه و حمایت از فعالیت‌های داعش استفاده می‌کرده است.
تحریم‌ها علیه این افراد شامل مسدود شدن تمام دارایی‌های متعلق به این اسامی است. همچنین هرگونه معاملات مستقیم یا غیرمستقیم همه موسسات مالی، مشاغل خاص غیر مالی، کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی با اسامی مذکور ممنوع شده است.
اقدامات عربستان در اعمال تحریم علیه عناصر وابسته به داعش در حالی رقم می‌خورد که این کشور خود یکی از متهمین در ایجاد این گروه تروریستی است. آل‌سعود همواره و طی سالیان اخیر مرکز تفکرات افراطی و سلفی بوده و حامی وهابیت به شمار می‌رود. سنگ بنای گروه‌های تروریستی منطقه مانند القاعده و داعش در بستر آموزش‌های تکفیری عربستان تشکیل می‌شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/162914/آل‌سعود-مدعی-تحریم-برخی-از-عناصر-مرتبط-با-داعش-شد
بستن   چاپ