ایران پرسمان
نظامیان آمریکا به صورت دائم در لهستان مستقر می‌شوند
شنبه 11 مرداد 1399 - 9:25:09 AM
ایران پرسمان - فارس / وزارت دفاع لهستان با اعلام خبر اتمام مذاکرات با آمریکا برای استقرار نظامی دائمی در این کشور، گفت 1 هزار نظامی جدید آمریکایی به لهستان اعزام خواهند شد.
 دولت آمریکا بعد از اعلام تصمیم برای خارج کردن 12 هزار نظامی خود از کشور آلمان، با لهستان برای استقرار نظامی دائمی در این کشور به توافق رسید.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع لهستان شامگاه جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا با مستقر کردن 1 هزار نظامی دیگر در این کشور، به صورت دائمی در لهستان حضور خواهد داشت.
در تاریخ دوازدهم جولای 2019 بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با «آندرژ دودا» همتای لهستانی خود در کاخ سفید، برای اعزام 1000 نیروی نظامی به این کشور به توافق رسید.
با این حال مذاکرات درباره محل استقرار نظامیان آمریکایی و میزان پرداخت دولت لهستان به واشنگتن ادامه داشت.
به نوشته رویترز، «ماریوژ بلاژچاک» وزیر دفاع لهستان با اعلام خبر توافق با آمریکا برای استقرار نظامی دائم درکشورش، گفت: «ما انجامش دادیم. ما مذاکرات درباره همکاری‌های نظامی را به پایان رساندیم».
در حال حاضر بیش از 4 هزار نظامی آمریکایی در لهستان حضور دارند که با توافق استقرار دائمی آمریکا در این کشور، شمار نظامیان آن حداقل به 5500 نفر خواهد رسید.
در بیانیه وزارت دفاع لهستان همچنین آمده است که این توافق شامل آموزش به نیروهای مسلح لهستان در حوزه شناسایی و فرماندهی، و احتمال اعزام نظامیان بیشتر آمریکایی به این کشور در صورت بروز تهدید علیه آن می‌شود.
جزئیات مالی این توافق اما در بیانیه مذکور مطرح نشده است.
رویترز در پایان با بیان اینکه هنوز مشخص نیست این 1000 نظامی جدیدی که قرار است در لهستان مستقر شوند، از کجا تامین می‌شود، نوشت مقام‌های آمریکایی اما اصرار دارند که این موضوع با مسئله خارج کردن نیروهای خود از آلمان مرتبط نیست.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169528/نظامیان-آمریکا-به-صورت-دائم-در-لهستان-مستقر-می‌شوند
بستن   چاپ