ایران پرسمان
به منظور بررسی وضعیت رفاهی کارگران ؛ نشست هم اندیشی با رئیس و نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی برگزارشد
شنبه 11 مرداد 1399 - 18:17:32
وزارت رفاه
ایران پرسمان -

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست هم اندیشی با رئیس و نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلب مشارکت همه جانبه شرکای اجتماعی جامعه کار و تلاش در تعیین ساز و کار اجرایی طرح‌های مهمی چون تامین مسکن کارگری و ساماندهی سهام عدالت تاکید کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم صادقی فر افزود : ارتقاء وضعیت معیشتی، تامین رفاه و برنامه ریزی در حوزه های مسکن، سهام و کاهش آسیب های اجتماعی کارگران از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اهتمام ویژه ای برای اجرایی شدن آن دارد.
وی با اشاره به طرح احداث واحدهای مسکونی برای کارگران و بازنشستگان افزود: بر اساس تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دیماه 1398 منعقد شد ، احداث واحدهای مسکونی برای کارگران و بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت و وارد مرحله اجرایی شد. 
صادقی فر در این نشست به تشریح مدل های 9 گانه تهیه شده از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی در تامین مسکن کارگران و سایر اقشار جامعه هدف پرداخت .
وی با اشاره به هدفمند کردن سیاست ها و برنامه ها در این حوزه ، بر لزوم مشارکت نمایندگان ملت در پیگیری تحقق اهداف طرح مسکن کارگری و سهام عدالت تاکید کرد.
معاون فرهنگی،اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با عزم و اراده راسخی که در فراکسیون کارگری مجلس یازدهم در خصوص توانمند سازی و ارتقای تاب آوری جامعه کار و تولید وجود دارد ، رویکرد حمایتی ، تلاش بی شائبه و همه جانبه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در صیانت از کارگران و همچنین مشارکت فعال شرکای اجتماعی ، امیدواریم تا مقوله مسکن کارگری ، سهام عدالت و سایر حوزه های رفاهی کارگران ، هرچه زودتر وارد مرحله عملیاتی شود .
در ادامه این نشست، علی بابایی کارنامی، رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد؛ موضوعات قابل بررسی در فراکسیون کارگری بر اساس قوانین مرتبط با حقوق جامعه کارگری و همکاری با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، به جدیت پیگیری شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169829/به-منظور-بررسی-وضعیت-رفاهی-کارگران-؛-نشست-هم-اندیشی-با-رئیس-و-نمایندگان-فراکسیون-کارگری-مجلس-شورای-اسلامی-برگزارشد
بستن   چاپ