ایران پرسمان
رئیس هیأت سرگرمی عربستان با حال وخیم به آمریکا منتقل شد
شنبه 11 مرداد 1399 - 18:58:37
ایران پرسمان - فارس / رئیس هیأت سرگرمی عربستان که طی چند سال اخیر نقش اصلی در پیاده‌سازی سیاست‌های ولی‌عهد سعودی برای سکولاریزه کردن جامعه عربستان را داشت پس از وخامت حالش به دلیل ابتلا به یک بیماری به آمریکا منتقل شد.
رسانه‌های خبری گزارش دادند، وضعیت سلامت ترکی آل الشیخ رئیس هیأت سرگرمی عربستان روبه وخامت نهاد و به سرعت برای معالجه به آمریکا منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آل الشیخ با یک تیم پزشکی به شهر نیویورک رسیده است تا پیگیر حال وی باشد.
ترکی آل الشیخ در ژانویه گذشته به یک بیماری مبتلا شده و برای انجام چند عمل جراحی در یکی از بیمارستان های نیویورک به آمریکا انتقال یافت .

ایران پرسمان

در همین حال «محمد الولیدی» نویسنده سعودی در توئیتر در واکنش به این خبر گفت: دلیل اصلی انتقال آل الشیخ به نیویورک فرار رو به جلو از مسئله لغو قرارداد با نیوکاسل است.
آل الشیخ از زمانی که ریاست کمیته تفریح و سرگرمی در عربستان را برعهده دارد مورد خشم بسیاری از سعودی های محافظه کار در این کشور است.
ترکی آل الشیخ رئیس هیأت سرگرمی و تفریح و مشاور محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی محمد بن سلمان است. ولی‌عهد سعودی با انتصاب این فرد برای تصدی این پست جدید (که در سال 2016 تاسیس شده است) به دنبال سکولاریزه کردن جامعه عربستان و زمینه سازی برای رسیدن به تخت پادشاهی بوده است.
با انتصاب آل الشیخ پس از سال‌ها ممنوعیت برپایی برنامه‌های کنسرت موسیقی با حضور خوانندگان عربی و غربی در عربستان برداشته شد. پخش موسیقی و آواز در غذاخوری‌ها و قهوه خانه هم مجاز اعلام شد و بسیاری سرگرمی‌ها در عربستان روی کار آمد که سنخیتی با ارزش‌های اسلامی و جامعه این کشور ندارد؛ از همین رو مدت کوتاهی از انتصاب او نگذشته بود که جنجال گسترده‌ای در فضای مجازی به وجود آمد و بسیاری در عربستان او را به دلایل مختلف از جمله اجازه پخش موسیقی و آواز خوانی که هیأت کبار العلماء حرام اعلام نموده به ترویج فساد متهم کردند.
دولت سعودی میلیاردها دلار برای ایجاد تحول در بخش‌های مختلف سرگرمی و ورزشی در این کشور اختصاص داده است که به گفته کارشناسان سیاسی و ناظران امور منطقه همه این‌ها در راستای هموار شده راه رسیدن بن سلمان به تخت پادشاهی است.
اقدامات اصلاحی بن سلمان طی سال‌های گذشته نشان داده که او با برداشتن قید و بندهای دینی و اجتماعی معروف در عربستان و ترویج فرهنگ غربی به دنبال کاستن از قدرت چهره‌های دینی است و ترکی آل الشیخ نقش مهمی هم در اجرای این سیاست‌های دین زدایی بن سلمان با هدف رسیدن به پادشاهی عربستان دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169836/رئیس-هیأت-سرگرمی-عربستان-با-حال-وخیم-به-آمریکا-منتقل-شد
بستن   چاپ