ایران پرسمان
سکوت 8 ساله نویسنده چینی برنده نوبل شکست
شنبه 11 مرداد 1399 - 18:59:20
ایران پرسمان - ایرنا / کتاب جدید مویان (Mo Yan) که دیرشکوفا (A Late Bloomer) نام دارد، مجموعه‌ای از 12 رمان کوتاه از داستان‌های واقع‌نمایانه یا پوچ‌گرایانه است که از قرن گذشته تا به امروز در روستاهای چین اتفاق افتاده‌اند.
مویان در این کتاب مرز میان حقیقت و فانتزی را درهم می‌شکند و با تمرکز بر زندگی مردمان عادی تغییرات ایجاد شده در طول زمان را به تصویر می‌کشد.
این نویسنده چینی در کتاب جدیدش برای اولین بار انسان معاصر را به تصویر می‌کشد که به خوبی با کارکرد اینترنت آشناست و از شایعه‌پراکنی در فضای مجازی کسب درآمد می‌کند.
در بخشی از این کتاب آمده است: در زندگی واقعی شاید کاری از ده هزار نفر برنیاید اما در اینترنت وجود تنها 100 نفر برای ایجاد یک موج کافی است.
مویان همچنین در کتاب جدیدش با استفاده از روایت اول شخص از تاثیر دریافت جایزه نوبل بر زندگی شخصی خود نیز پرده برمی‌دارد. کسب جایزه نوبل زندگی این نویسنده را متحول کرد. وی از سال 2012 تا 2016 به دستکم 34 شهر دنیا سفر کرد، در 26 کنفرانس شرکت کرد، 18 سخنرانی برگزار کرد و ده ها هزار نسخه از آثارش را امضا کرد. گفته می‌شود وی در سال 2013 آنقدر مشغله داشت که در تمام سال حتی یک کتاب هم نخواند.
از این نویسنده آثار متعددی منتشر شده که از آن جمله می‌توان به ذرت سرخ، قورباغه، طاقت زندگی و مرگم نیست، مرگ چوب صندل، تغییر و تربچه اشاره کرد. برخی آثار وی به بیش از ده زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، نروژی و فارسی ترجمه شده‌ تا در دسترس طیف گسترده‌تری از خوانندگان قرار گیرند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169840/سکوت-8-ساله-نویسنده-چینی-برنده-نوبل-شکست
بستن   چاپ