ایران پرسمان
رئیس‌جمهور برزیل: کرونا ترس ندارد چرا می‌ترسید؟
شنبه 11 مرداد 1399 - 20:29:31
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / ژائیر بولسونارو در ادامه اظهارنظر‌های عجیب و جنجالی خود درباره شیوع کرونا این بار از مردم خواسته است که از این ویروس ترس نداشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل که به دلیل رفتار و اظهارنظر‌های عجیب و جنجالی خود معروف است این بار به مردم این کشور که روزانه بیش از هزار نفر از آنها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند پیشنهاد کرده است از این بیماری هراسی نداشته باشند.
وی که تا کنون سه بار آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده است روز گذشته گفت تقریبا هر کسی به کووید-19 مبتلا خواهد شد و از مردم خواست با این بیماری روبه‌رو شوند و با آن مبارزه کنند. او که به تازگی قرنطینه سه هفته‌ای خود را به پایان رسانده برای اثبات حرف خود به پرونده بیماری خودش اشاره کرد و گفت «من 65 سال سن دارم و در گروه پرخطر هستم.» بولسونارو در ادامه اضافه کرد «می‌دانستم که روزی آن را خواهم گرفت، زیرا فکر می‌کنم متاسفانه همه آن را خواهند گرفت. از چه می‌ترسید؟ با آن روبه‌رو شوید.» او ادامه داد «از بابت کشته شدگان متاسفم، اما مردم هر روز به دلایل مختلفی می‌میرند.»
این کشور پس از آمریکا دومین کشوری است که بیشترین قربانیان ناشی از این بیماری را ثبت کرده است.
بسیاری در این کشور به سیاست‌های بولسونارو در مقابله با شیوع کرونا انتقاد دارند. بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. رئیس جمهور برزیل همانند متحد آمریکایی خود «دونالد ترامپ» از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، تلاش داشت تا ابعاد و خطر این بیماری را کم اهمیت جلوه دهد. بولسونارو حتی در مواردی شیوع کرونا را جعلی و کار رسانه‌ها دانست و با این اظهارات خود، نظرات متخصصان جامعه جهانی را به چالش کشید. رئیس جمهور برزیل همچنین از منتقدان جدی طرح فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه شیوع کروناست.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169873/رئیس‌جمهور-برزیل--کرونا-ترس-ندارد-چرا-می‌ترسید؟
بستن   چاپ