ایران پرسمان
متلک سنگین فائوچی به روسیه و چین
شنبه 11 مرداد 1399 - 20:29:31
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / رئیس موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا گفت این کشور به احتمال زیاد از واکسن تولیدی روسیه و چین برای مقابله با کرونا استفاده نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دکتر آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، گفت احتمال آنکه کشورش از واکسنی که روسیه و یا چین برای بیماری کرونا می‌سازند استفاده کند بسیار کم است، زیرا سیستم‌های نظارتی در این کشور‌ها به مراتب کمتر از کشور‌های غربی است.
فائوچی در جلسه استماع کنگره در این خصوص گفت «امیدوارم چینی‌ها و روس‌ها در واقع پیش از کاربرد واکسن برای کسی آن را آزمایش کنند.» او در ادامه اضافه کرد «ادعای داشتن واکسن آماده توزیع پیش از آنکه آزمایش‌های آن انجام شود فکر می‌کنم در بهترین حالت مشکل ساز باشد.»
شیوع کرونا در سراسر جهان سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای کشور‌ها شده است. بسیاری از کشور‌های اروپایی از رکود بی‌سابقه اقتصاد خود خبر داده‌اند و سازمان جهانی بهداشت این بیماری را بحرانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است اعلام و از احتمال ادامه تاثیرات آن تا ده‌ها سال بعد خبر داده است. از این رو شرکت‌ها و کشور‌های زیادی در رقابت سخت برای دستیابی به واکسنی برای این بیماری هستند.
چندین شرکت چینی اعلام کرده‌اند در حال کار کردن بر روی واکسن کرونا هستند و روسیه نیز تاریخ اوایل سپتامبر را برای ارائه واکسنی که برای ویروس کرونا ساخته اعلام کرده است. واشنگتن نیز 2.1 میلیارد دلار به دو شرکت بزرگ داروسازی اعطا کرده است تا کار ساخت واکسن را تسریع بخشند.
به نظر می‌رسد این سخنان فائوچی ناشی از رقابت سخت کشور‌های در زمینه ساخت واکسن است و از سوی دیگر موضوعات سیاسی در پس آن قرار دارد. به ویژه آنکه آمریکا علاوه بر رقابت همیشگی در این اواخر به شدت با چین دچار تنش شده و مسائلی هم با روسیه پیدا کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169874/متلک-سنگین-فائوچی-به-روسیه-و-چین
بستن   چاپ