ایران پرسمان
چین: انگلیس بدون ما آینده‌ای ندارد
شنبه 11 مرداد 1399 - 21:17:19
ایران پرسمان - صدا و سیما / در حالی که انگلیس قصد دارد خود را از چین دور کند مقامات پکن در خصوص پیامد‌های منفی این اقدام به لندن هشدار دادند.
به گزارش المیادین، چین، انگلیس را مسئول بر هم خوردن روابط دوجانبه عنوان کرد. سفیر چین در لندن گفت: رفتار انگلیس روابط میان دو کشور را متشنج کرده است.
حسین السید گزارشگر المیادین افزود: سفیر چین این گونه به مقامات لندن هشدار داد: اگر از ما دور شدید آینده ای نخواهید داشت. 
«لیو شیا اومینگ» سفیر چین در لندن گفت: تصور انگلیس به عنوان قدرت جهانی در صورت عبور از چین یا دور شدن از آن بسیار سخت است. دور شدن از چین یعنی دور شدن از فرصت‌ها و آینده روشن.
سفیر چین مقامات انگلیس را متهم کرد که با تفکر دوران جنگ سرد برخورد می‌کنند. 
این اظهارت در حالی ایراد می‌شود که پیش از این جرج آزبرن سیاستمدار انگلیسی، روابط پکن-لندن را با عبارت «دهه طلایی» توصیف کرده بود.
سفیر چین همچنین لندن را به دخالت در امور داخلی کشورش و تلاش برای برهم زدن امنیت هنگ کنگ، مستعمره سابق انگلیس، متهم کرد. 
این در حالی است که روابط میان آمریکا و چین هم رو به تنش بیشتر گذاشته است و به نظر می‌رسد که انگلیس در کنار آمریکا بودن را ترجیح داده است.
دستور بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه تا پایان 2027 میلادی تمام تجهیزات هواوی در این کشور حذف شود، یکی از دلایل افزایش تنش میان انگلیس و چین بود.
«لیو شیا اومینگ» گفت: برخی از سیاستمداران انگلیسی، چین را دشمن می‌نامند و می‌خواهند کشورشان را به صورت کامل از چین جدا کنند. آن‌ها از جنگ سرد جدید سخن می‌گویند.
برخورد تند چین با انگلیس از آنجا ناشی می‌شود که چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است و دومین شریک تجاری انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. علاوه بر این چین ششمین ایستگاه صادرات کالا‌های انگلیس است و چین میلیارد‌ها دلار در انگلیس سرمایه گذاری کرده است. با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به نظر می‌رسد دوری از چین ضربه محکمی به لندن وارد می‌کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169889/چین--انگلیس-بدون-ما-آینده‌ای-ندارد
بستن   چاپ