ایران پرسمان
بازداش رهبر یک فرقه مسیحی در کره جنوبی به دلیل شیوع کرونا!
شنبه 11 مرداد 1399 - 21:17:49
ایران پرسمان - رهبر یک فرقه مسیحی در کره جنوبی، در ارتباط با گسترده ترین مورد شیوع ویروس کرونا در آن کشور بازداشت شده است.

به گزارش جام نیوز ، لی مان-هی، 88 ساله، رهبر فرقه مسیحی موسوم به فرقه سینچئونجی است و بیش از پنج‌هزار تن از پیروان او در نتیجه تجمع در مراحل اولیه ورود ویروس کرونا به کره جنوبی به این بیماری مبتلا شدند. این رقم نزدیک به 36 درصد از کل مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی است.
لی متهم است که با پنهان کردن اطلاعات مربوط به همایش های پیروانش و سنگ اندازی در راه ردیابی آنان به گسترش این بیماری کمک کرده است.
او گفته است که به خاطر حفظ حریم خصوصی افراد از اطلاع رسانی در مورد حضور آنان در اجتماعات خودداری ورزیده و جرمی مرتکب نشده است.
به نوشته بی بی سی، اگرچه کره جنوبی از جمله کشورهایی است که به خوبی با شیوع این بیماری مقابله کرده، اما تاکنون بیش از چهارده هزار نفر در آن کشور مبتلا شده و سیصد نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
لی مان-هی همچنین به اختلاس نزدیک به 6 میلیون دلار از اموال فرقه برای مصارف شخصی و برگزاری مراسم دینی بدون کسب مجوز بهداشتی در دوران کرونا متهم است.
لی مان-هی فرقه منتظران ظهور عیسی را در سال 1984 در شهر سینچئونجی بنیانگذاری کرد. او خود را نایب عیسی مسیح و رهبر موعودی می داند که طبق اعتقادات مسیحیان قبل از ظهور عیسی مسیح ظاهر می شود و هدایت مردم را در دست می گیرد.
شمار پیروان او در کره جنوبی بیش از 220 هزار نفر تخمین زده شده و تعداد دیگری نیز در کشورهای دیگر به خصوص ژاپن به او اعتقاد دارند.
لی مان-هی گفته است که یکصد و چهل و چهار هزار تن از این تعداد همراه او به بهشت خواهند رفت!
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169902/بازداش-رهبر-یک-فرقه-مسیحی-در-کره-جنوبی-به-دلیل-شیوع-کرونا!
بستن   چاپ